اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

مسؤولان اساسنامه عمران زاینده‌رود را شفاف‌سازی کنند/ چادگانی‌ها به یک وجب از ساحل هم دسترسی ندارند

امام‌جمعه چادگان ضمن انتقاد به ساختار اساس‌نامه سازمان عمران زاینده‌رود، گفت: مردم چادگان نقشی در مدیریت دهکده زاینده‌رود ندارند و تنها تأمین بخشی از نیروهای کارگر در این دهکده از مردم چادگان بوده است و خواسته این است که مسؤولان استان این اساس‌نامه را به درستی برای همگان تبیین کنند.

مسؤولان اساسنامه عمران زاینده‌رود را شفاف‌سازی کنند/ چادگانی‌ها به یک وجب از ساحل هم دسترسی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از چادگان، حجت‌الاسلام محمود بنی‌جمالی عصر امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور استاندار اصفهان و مدیران کل استان برگزار شد، اظهار داشت: حضور استاندار در شهرستان را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این حضور باعث رفع مشکلات شهرستان شود.

سایه سنگین محرومیت بر سر چادگان

امام‌جمعه چادگان ضمن تبیین محرومیت این شهرستان بیان داشت: آمار و ارقام کمیته امداد و خیریه‌ها بیان می‌کند که چادگان از محرومیت برخوردار است؛ بیش از  ۶۵۰۰ نفر تحت پوشش کمیته‌امداد و ۱۴۰۰ نفر بیکار رسمی و ثبت شده در شهرستان داریم و اگر بخواهیم با جامعه آماری صحبت کنیم این موضوع که این شهرستان دارای محرومیت است، به راحتی اثبات می‌شود.

وی افزود: اگر بر اساس قانون علت و معلول بررسی کنیم، علامت سوال بزرگی در برابر ما قرار می‌گیرد که چرا این شهرستان با وجود این همه نعمات دچار محرومیت شده است؛ وقتی به چادگان می نگریم از خاک حاصل‌خیز تا صادرات بادام و زعفران و آب قابل شرب و هوای بسیار پاک و مردمان سختکوش و تلاشگر در آن می‌بینیم اما مشاهده می‌شود که شهرستان محرومیت و فقر دارد.

غنایی که باعث محرومیت چادگان شده است!

بنی‌جمالی گفت: وقتی این موارد را بررسی می‌کنیم سوال بزرگ‌تر می شود و باید از قانون دیگری پرده‌برداری کنیم؛ قانونی که نظام سرمایه‌داری به ارمعان آورده که نشانگر این مطلب است که  این برخورداری و نعمت باعث محرومیت شده است.

عده‌ای علاقه به توسعه چادگان ندارند

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: بر اساس تفکر لیبرالیستی، وجود نعمت‌ها می‌تواند باعث محرومیت و بدبختی شود و بر این اساس، علت عقب‌ماندگی شهرستان چادگان این غنای طبیعی است؛ چرا که اگر این شهرستان توسعه بیابد و غنای اقتصادی پیدا کند برای عده‌ای این موضوع پسندیده نخواهد بود؛ عده‌ای از افراد، چادگانی می‌خواهند با اسم شهر و حال و هوای روستایی و علاقه‌ای به بزرگ شدن و توسعه و رشد این منطقه ندارند؛ دیدگاه دیگری که وجود دارد این است که نگاه استعماری و لیبراسم یا نئو‌لیبرالیسم درباره این شهرستان وجود دارد.

وی با اشاره به تحلیل دوم درباره علت عقب‌ماندگی چادگان گفت: متاسفانه در سالیان سال از ناحیه مدیران استانی، چادگان کوچک و حقیر و ریز دیده شده و در اندازه خودش دیده نشده است؛ مدیران استان باید واقع‌گرا باشند و چادگان را در حد خودش ببینند تا زمینه‌سازی رشد آن فراهم شود.

مردمی که از ساده‌ترین حقوق شهروندی خود هم محرومند

بنی‌جمالی درباره مصداق‌های این کوچک دیده شدن گفت: شهر چادگان حدود ۸ کیلومتر ساحل دارد؛ اما حتی یک وجب از ساحل این شهر به مردم این شهرستان اختصاص داده نشده و اصلا این موضوع دیده نشده است و اگر شهروند چادگانی بخواهد بدون منت کسی  از ساحل چادگان استفاده کند، کجا باید رود؟؛ درصورتی که  این موضوع کمترین حق شهروند چادگانی است که از وی سلب شده  و از این دست نمونه‌ها برای کوچک دیده شدن بسیار زیاد است.

نگاه مسؤولان استان به چادگان غیرواقع‌بینانه است

امام‌جمعه چادگان تصریح کرد: وقتی شهرستان کوچک دیده می‌شود در عزل و نصب  مسؤولان نیز افراد توانمند مورد استفاده قرار نمی‌گیرند؛ ضمن آنکه مدیران شهرستان قدرت اجرایی چندان و اختیاری از خود ندارند و کارها در این شهرستان‌ها قفل شده است و وقتی استان نگاه غیر واقع‌بینانه داشتته باشد، این اتفاق رخ می‌دهد.

وی در تشریح راهکارهای برون‌رفت چادگان از این موضوع گفت: اگر در جلسات اصل و اساس برطرف نشود، مشکلات برطرف نخواهد شد و باید مشکلات چادگان به صورت ریشه‌ای و نه مقطعی حل و فصل شوند.

تقریبا هیچ، نفع دهکده‌های تفریحی حاشیه زاینده‌رود برای چادگان

بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: ذوب‌آهن که از نهادهای بزرگ اقتصادی و تجاری ایران است چند منطقه تفریحی در این شهر دارد و از قبل انقلاب تا کنون از آن بهره برده‌اند، اما چه نفعی به شهرستان رسانده‌اند؟ اگر دینی متوجه آن‌هاست چرا پرداخت نشده است؛ اگر تنها و تنها ذوب‌آهن یا دهکده عمران زاینده‌رود ماست و دوغ رستوران‌هایش را از چادگان تهیه کند، دیگری بیکاری در این شهرستان نخواهیم داشت.

مردم چادگان نقشی در عمران زاینده‌رود ندارند

امام‌جمعه چادگان ضمن انتقاد به ساختار اساس‌نامه سازمان عمران زاینده‌رود، بیان کرد: مردم چادگان نقشی در مدیریت دهکده زاینده‌رود ندارند و تنها تأمین بخشی از نیروهای کارگر در این دهکده از مردم چادگان بوده است و خواسته این است که  مسؤولان استان این اساس‌نامه را به درستی برای همگان تبیین کنند.

وی ادامه داد: اساسنامه سازمان عمران خیلی شفاف نیست؛ قرار گرفتن شهردار چادگان در هیأت‌مدیره این موضوع را القا می‌کند که شهردار چادگان صرفا برای عبور از موانع ساخت و ساز عضو این هیأت‌مدیره شده است؛ حال آنکه بهتر است رئیس شورای شهر یا نماینده مردم در مجلس که با رأی مستقیم مردم انتخاب شده‌اند در این هیأت‌مدیره قرار بگیرند تا حق مردم چادگان در این دهکده تأمین شود.

وجود مشکلات پیش پا افتاده در چادگان باعث شرمندگی است

بنی‌جمالی بیان داشت: اصلاحات ساختاری دهکده عمران به طور جد در دستور کار قرار بگیرد؛ مردم چادگان دوست دارند نگاه به دهکده به این موضوع بهتر باشد و قدم‌های اساسی برای این شهرستان انجام شود.

وی با انتقاد از برخی از مشکلات پپش پا افتاده چادگان مانند عدم وجود ترمینال مسافربری در شهر توریستی، مشکلات جاده و مشکلات آب روستاهای سینه‌کوه، اظهار داشت: باعث تأسف و شرمندگی است که ۳۰ سال است در چادگان مشکل آب و فاضلاب در جوار رودخانه زاینده‌رود وجود دارد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول