اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تدبیر دولت برای بازپرداخت وام‌های حساب ارزی

معاون وزیر صمت گفت: با هدف کمک به واحدهای تولیدی نحوه امهال بدهی ارزی این واحدهای تسهیل می‌شود.

تدبیر دولت برای بازپرداخت وام‌های حساب ارزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، معاون وزیر صمت امروز از کارخانه آجر و پتروشیمی دهدشت بازدید کرد.

سعید زرندی در بازدید از کارخانه آجر دهدشت اظهار داشت: هدف از این سفر را بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح‌های نیمه تمام استان و سرمایه‌گذاری‌های در حال شکل گیری و نیز رسیدگی به واحدهایی که مشکل تسهیلات مالی دارند عنوان کرد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت تصریح کرد: یکی از معضلاتی که اکثر طرح‌ها با آن مواجه شده‌اند افزایش نرخ ارز است که کارخانه آجر دهدشت هم  در بازگشت وام مشکل دارد.

 

وی در خصوص برنامه دولت برای حمایت از طرح‌های صنعتی که دچار مشکل مالی هستند، گفت: سه محل برای وام‌های ارزی از سوی دولت تصمیم‌گیری شده است که حساب ذخیره ارزی یکی از این موارد است.

زرندی اضافه کرد: واحدهایی که بدهی ندارند تا پایان شهریور ماه امسال مهلت دارند از حساب ذخیره ارزی مورد اشاره در ماده 20 قانون رفع موانع تولید مشکل خود را پیگیری کنند و موضوع واحدهایی از قبیل کارخانه آجر دهدشت مشمول جزء«دال» قانون بودجه سال 88 نیز دسته‌بندی شده و در دست بررسی است.

 

این مسؤول با بیان اینکه 136 واحد از محل حساب ارزی بهره گرفته‌اند، افزود: ۲۱واحد تسویه حساب کردند ۱۱۵واحد در فرایند تسویه با مشکل مواجه شدند  نحوه باز پس دهی وام‌ها در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد.

زرندی تصیرح کرد: نخستین تدبیر برای رفع مشکل این واحدها این بود که با مصوبه ستاد تسهیل ملی تا زمان تعیین تکلیف کامل مشمول حساب غیر جاری نیستند.

معاون وزیر صمت، پیگیری مشکلات کارخانه آجر دهدشت را به عنوان دستاورد بازدید اعلام کرد.

انتهای پیام/82016/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول