اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

زمزمه نوای آمده‌ام ای شاه پناهم بده در دیار سلطان/خدام حرم امام رضا آستانه‌اشرفیه را امام رضایی کردند

در لحظه ورود خدام حرم امام رضا (ع) به صحن مقدس حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) فقط جسم زائران در حرم بوده و انگار روحشان مثل کبوتران در حرم امام رضا است، زیرا در لحظه ورود خدام همه مردم با چشمانی اشک‌بار شعر آمده‌ام آمدم ای شاه پناهم بده را زمزمه کردند.

زمزمه نوای آمده‌ام ای شاه پناهم بده در دیار سلطان/خدام حرم امام رضا آستانه‌اشرفیه را امام رضایی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، وقتی از صحبت از حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) می‌شود ناخودآگاه تمامی دل‌ها و ذهن مردمان دیار سلطان به سمت حرم مطهر ضامن آهو آقا علی بن موسی‌الرضا می‌رود زیرا عشق و دلدادگی خاصی میان این دو برادر وجود دارد.

مسؤولین وزارت بهداشت در ایام کرونا بسیار به عدم تجمع در مکان‌های سرپوشیده و شلوغ تأکید داشتند ولی عده‌ای سعی داشتند همواره علم و دین را در کنار هم قرار دهند ولی بعد از شیوع کرونا درب‌های حرم‌های مطهر امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و شاه‌چراغ و دیگر اماکن‌ مذهبی به دلیل تبعیت از کادر درمانی کشور و توصیه‌های مسؤولین بهداشتی در خصوص عدم تجمع بسته شد.

مردم دیار سلطان عادت داشتند هر صبح و قبل از شروع کار روزانه خود به زیارت حضرت سلطان سید جلال‌الدین رفته و کار خود را با دیدار آن حضرت آغاز کنند زیرا چنان آرامشی زیارت سلطان به انسان می‌دهد که هیچ جمله‌ای نمی‌تواند آن را بازگو کند.

یادم نمی‌رود آن چند ماهی که درب‌های ضریح سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) به علت قطع زنجیره انتقال کرونا بسته‌شده‌ بود مردم چه بی‌صبرانه منتظر بازگشایی حرم بودند تا دل‌تنگی و درد و دل‌های خود را با این امام‌زاده بازگو کنند و حالا بعد از گذشت چندین ماه چندهفته‌ای درب حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) به روی عاشقانش بازشده است.

ساعت ۱۱ شب دیشب بود که یک پیامک به گوشی من زده شد و دل من را امام رضایی کرد و مضمون آن پیامک این بود، شما هم دعوتید به میزبانی از خدام و پرچم حرم مطهر علی بن موسی‌الرضا، وقتی این پیامک را خواندن دیگر آرام و‌ قرار نداشت و برای حضور خدام حرم امام رضا (ع) که حامل پرچم گنبد ایشان بودند لحظه‌شماری می‌کردم.

عاشقان امام رضا که عادت داشتند هرساله و در موقع سال‌تحویل به دیدار امام رئوف خود رفته و سال جدید خود را در کنار ایشان آغاز کنند ولی امان از کووید ۱۹ که این‌چنین میان عاشقان و امام رضا فاصله انداخته و آنان مجبور به دیدن یک عکس از ضریح امام رضا هستند

ولی وقتی پای عشق وسط باشد، فاصله‌‌ و دوری هیچ معنایی پیدا نمی‌کند‌ زیرا هر وقت و از هر جای ایران که دلت برای امام رئوف و مهربانی تنگ شود، می‌توانی دل را به دریا زده و با خواندن زیارت‌نامه و دادن سلام مخصوص قلب و روح را راهی حرم امام رضا (ع) کنی تا شاید یکم دردهایت کاهش پیدا کند

از صبح امروز حال و هوای شهر بوی امام رضا به خودش گرفت و وقتی در میان مردمان شهر قدم می‌زدی همه مشتاق و بی‌تاب دیدار و میزبانی از خدام امام رئوف خود بودند و هرچه به ساعات حضور این خدام نزدیک می‌شدیم از غریبی امام رضا (ع) در ایام کرونا صحبت می‌کرده و از فراق ولی‌نعمت خود در ایام کرونا حرف می‌زدند.

در طول ساعات امروز دل‌های زائران حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) آرام و قرار نداشت و لحظه‌شماری می‌کردند تا خدام امام هشتم وارد آستانه شود زیرا تمامی مردمان دیار سلطان به مراسمی دعوت بودند که امام رضایی بود.

وقتی ساعت ۱۱ وارد حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف شدم دیدم تمامی خدام این حرم در حال آماده‌سازی صحن برای میزبانی از پیام‌آوران امام رضا هستند و هرکدام در این هوای نسبتاً شرجی یک‌گوشه کار را گرفتند زیرا همشان خود را آماده میزبانی از مراسمی می‌کردند که پر از عطر امام رضا بود.

ساعت هفت غروب بود که برای تهیه گزارش وارد حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) شدم و در محض ورود صحنه‌ای عجیب چشمانم را متحیر کرد و آن‌هم استقبال بسیار خوب مردم و عاشقان اهل‌بیت از خدام حرم مطهر امام رضا (ع) بود.

لحظه‌ای که وارد صحن شدم بی‌تابی مردم من را تو فکر فروبرد و وقتی با یکی از خدام باسابقه حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) در خصوص این اشتیاق پرسیدم با پاسخی عجیب لبخند خادمان امام رضا (ع) دل هر انسان دل‌تنگی را آرام و روانه حرمش میکنه مواجه شدم ولی وقتی با ورود این خدام عزیز عطر بو شاه خراسان به مشامم رسید به این جمله پیرمرد آستانه‌ای ایمان آوردم.

انگار فقط جسم زائران در حرم مطهر حضرت سلطان سید جلال‌الدین اشرف (ع) بوده و روحشان مثل کبوتران در حرم امام رضا است لحظه ورود خدام و پرچم گنبد حرم امام رضا (ع) بسیار زیبا و وصف‌ناپذیر بود زیرا در لحظه ورود همه مردم با چشمانی اشک‌بار شعر آمده‌ام آمدم ای شاه پناهم بده/ خط امانی زِگناهم بده / ای حرمت ملجأ درماندگان/ دور مران از درو راهم بده را زمزمه کرده و با دیدن پرچم مرقد این امام جلیل‌القدر اشک می‌ریختند.

 وقتی خدام حرم امام رضا (ع) در حال قدم زنی در حرم امام رضا بودند چشمم به یک پیرزن برخورد که در یک‌گوشه نشسته و دارد با چشمانی اشک‌بار هق‌هق میزند، راستش را بخواهید از شدت گریه غریبانه او دل من هم به درد آمد و در این لحظه به کنارش رفته تا باهاش گفت‌وگو کنم و از او در خصوص چرایی این‌همه گریه بشمار پرسیدم و این پیرزن می‌گوید همیشه آرزویم بود حرم پرچم گنبد حرم امام رضا را از نزدیک ببینم که امسال بعد از گذشت چندین سال به آرزوی خودم بالاخره رسیدم

آری به‌راستی مردمان دیار سلطان چه زیبا از کاروان رضوی استقبال کردند زیرا حضور کاروان‌های رضوی شهرستان‌ها حال و هوای معنوی به خود گرفته و باعث می‌شود مردم در برابر هجمه فرهنگی دشمنان بیمه شوند.

 

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول