اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

احساس تکلیف بانوی کرمانی در تولید مانتوی اسلامی

بانوی کرمانی که شخصی‌دوزی داشت از حدود دو سال گذشته با راه‌اندازی یک کارگاه تولیدی اقدام به تولید مانتوی اسلامی طبق سلیقه افراد مختلف بخصوص دختران جوان و نوجوان کرده و توانسته بازار هدف خودش را پیدا کند و اکنون دیگر تولیدکنندگان را نیز به این موضوع دعوت کرده است.

احساس تکلیف بانوی کرمانی در تولید مانتوی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، موضوع عفاف و حجاب همیشه دغدغه هر فرد مسلمان در جامعه است و امروزه نیز تهاجم فرهنگ متاسفانه بازارهای ما را در زمینه عرضه پوشاک بخصوص مانتو تحت تاثیر قرار داده به گونه‌ای برای خیلی از بانوان پیدا کردن و خرید یک مانتوی در شأن یک بانوی مسلمان کار سختی شده است.

به سراغ یکی از تولیدکنندگان سطح شهر کرمان رفتیم که دغدغه مشتریانش این جرقه را به ذهنش زد تا اقدام به راه‌اندازی کارگاه تولیدی مانتوی اسلامی کند و بتواند در این زمینه موفق عمل کند.

این بانوی کرمانی اظهار داشت: در کارگاه تولیدی لباسی که داریم بیشتر تلاش ما این است که مانتوهای اسلامی تولید کنیم چون الان در بازار مانتوهای جلو باز و .. به شدت زیاد شده و کمبود مانتوهای اسلامی زیاد احساس می‌شود.

مژگان سلجوقی که دو سال پیش شخصی‌دوزی داشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: من خودم شخصی‌دوزی داشتم نیاز بازار را این‌طور دیدم چرا که مشتری‌هایم از مانتوهای موجود در بازار راضی نبودند و دلیل مراجعه آنها برای دوخت مانتو این بود که در بازار مانتوی ساده و مناسب نیست.

از طرح و ایده دختران نوجوان و جوان کمک گرفتم/استقبال بازار بالاست

این بانوی کرمانی می‌گوید: خودم این نیاز را احساس کردم که نیاز بازار این هست که تولید مانتوی اسلامی داشته باشم و الان دو سال هست که تولیدی زدم و سعی من هم بر همین است که تولیداتی بر اساس سلیقه‌های مختلف داشته باشم.

وی با بیان اینکه خودم دختر نوجوان دارم و در بازار برای دختر خودم مانتوی مناسبی نمی‌بینم، تصریح کرد: تولیدی‌ ما بر اساس طرح‌های جدید و جذاب و بر اساس سلایق جوانان و نوجوانان است و حتی مغازه‌ها دوباره درخواست می‌دادند برای تولید چون فروش خوبی داشت.

این تولیدکننده لباس که از طریق ارتباط با دخترش و همچنین مدرسه دخترانه، طرح و سلیقه دختران نوجوان را برای جذاب کردن تولید مانتوی اسلامی به‌کار گرفته است، افزود: دخترم از دوستانش در مدرسه طرح‌های مورد پسند آنها را برایم می‌آورد و حتی طرح‌ها و ایده‌های نوجوانان و دختران را از طریق مدرسه و دخترم و دوستانش می‌گرفتم و بر همان اساس تولید مانتوی اسلامی می‌کردم و این طرح‌ها هم سریع فروش می‌رفت به طوری که فروشندگان مجدد سفارش تولید می‌دادند.

این بانوی کرمانی که با 6 نیرو در کارگاهش فعالیت می‌کند، گفت: اول نیاز بازار را می‌سنجیم و بعد بر اساس جنس و طرح‌های پرطرفدار و حتی سلیقه خود مشتری‌ها در سطح بازار و اینکه چه طرح‌های را بیشتر می پسندند اقدام به تولید می‌کنیم.

برای تولید مانتوهای سنتی کرمانی هم برنامه دارم

سلجوقی از تلاش برای گسترش این کار با همکاری تعدادی دیگر از تولیدکنندگان مانتو در کرمان خبر داد و اظهار داشت: چند تولیدی در حد الگوسازی و طراح با هم کار می‌کنیم و می‌خواهیم این تولیدات را گسترده کنیم و امیدواریم به‌ نتیجه برسیم.

وی کیفیت اجناس و حتی مدل مانتوهای موجود در بازار کرمان را پایین و نامطلوب دانست و ابراز امیدواری کرد: امسال در ماه‌های آبان و آذر بتوانیم به نتیجه کلی برسیم و بتوانیم بازار کرمان را جواب دهیم.

این تولیدکننده مانتوهای اسلامی در کرمان همچنین از ایده‌اش برای تولید مانتوهای سنتی کرمانی و تولید و عرضه در سطح بازار استان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به هنر سوزن‌دوزی و پته‌دوزی زنان کرمانی‌، اما تولید مانتوی سنتی چندانی در استان و در سطح بازار مشاهده نمی‌شود.

سلجوقی همدلی تولیدکنندگان را در راستای پیشبرد بهتر و سریعتر کار برای ارائه تولیدات اسلامی و ملی در سطح بازار ضروری دانست و خاطرنشان کرد: اگر صنف به ما کمک کند خیلی خوب است و اینکه مواد اولیه را بتوانیم با قیمت مناسب تهیه کنیم، می‌توانیم خیلی تولید بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/3388/ق/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول