اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کشف بیش از 3 میلیون ماسک و دستکش احتکار شده در زنجان طی 4 ماه گذشته

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 3 میلیون ماسک و دستکش، ۱۶ هزار لیتر الکل، ۳۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۱۵۰ هزار شیلد محافظ از متخلفان کشف و ضبط شد ه است.

کشف بیش از 3 میلیون ماسک و دستکش احتکار شده در زنجان طی 4 ماه گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار رحیم جهانبخش در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در استان با اشاره به اقدامات انجام گرفته اظهار کرد: با تشکیل اکیپ‌های تلفیقی با دانشگاه علوم پزشکی استان طی هفته گذشته بیش از ۶۰۰ مورد بازرسی از اماکن عمومی انجام شده است. 
 
وی با اشاره به آمادگی کامل پلیس برای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، اضافه کرد: بر این اساس طی هفته گذشته به ۱۴۰ واحد تذکر کتبی، ۱۷ واحد اخطار پلمب و بیش از ۱۰ واحد نیز پلمب شده است. 
 
فرمانده انتظامی استان زنجان با اشاره به کشف بیش از 3 میلیون ماسک و دستکش احتکار شده، ادامه داد: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون در این استان با همکاری پلیس نظارت بر اماکن عمومی بیش از ۲۵ هزار و ۳۸۴ واحد با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت بازید انجام شده است.

سردار جهانبخش با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در یگان‌های انتظامی، اظهار داشت: طی این بازرسی‌ها بیش از ۱۲ هزارو ۴۵۷ فقره تذکر صادر شده و یک‌هزارو ۲۶۰ فقره اخطاریه و ۴۶۰ واحد نیز تاکنون پلمب شده است. 
 
وی با اشاره به اقدامات شبانه روزی پلیس برای تامین نظم و امنیت جامعه و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از 3 میلیون ماسک و دستکش، ۱۶ هزار لیتر الکل، ۳۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و ۱۵۰ هزار شیلد محافظ از متخلفان کشف و ضبط شد که در این راستا ۵۱ نفر دستگیر و تحویل مقامات قضائی استان شدند.  

فرمانده انتظامی استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه طی نشست با اصناف به ویژ متولیان کارخانجات و مراکز پذیرایی در زمینه اجرای پروتکل‌های بهداشتی کرونایی گفت: این صنف آماده به کارگیری یک ناظر بهداشتی از جامعه تحصیل‌کردگان حوزه بهداشت محیط و یا رشته‌های مرتبط بوده و در این خصوص آمادگی خود را اعلام کرده است. 

وی اضافه کرد: انجام چنین کاری علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه اجرای بهینه پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا در صنوف مختلف را بیش از گذشته فراهم می‌کند که تحقق این مهم نیز در گرو برگزاری کلاس‌های توجیهی و آموزشی است. 
 
سردار جهانبخش افزود: در صورت تصویب چنین پیشنهادی از سوی پلیس استان و استخدام افراد واجد شرایط زمینه نظارت‌های مستمر بیش از گذشته مهیا می‌شود که در نهایت نتیجه بهتری را به دنبال دارد. 
 
وی با اشاره به فعالیت تالارهای عروسی در وضعیت کرونایی استان نیز خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن ایام محرم، برگزاری مراسم‌های عروسی افزایش می‌یابد و بر این اساس با توجه به شرایط کنونی و از طریق رسانه‌های جمعی استان باید فرهنگ‌سازی لازم در خصوص برگزاری تشریفات با حداقل‌ها انجام گیرد. 
 
فرمانده انتظامی استان زنجان ادامه داد: بر این مبنا باید امکانات و قوانینی را در چارچوب مقررات کنونی از فعالیت تالارهای پذیرایی پیشگیری شود، که همین روند برگزاری مراسم‌های زیر زمینی به تعداد نفرات بیشتری شمار مبتلایان کرونایی را افزایش داده است. 
 
وی اضافه کرد: پلیس استان آمادگی شناسایی برگزاری چنین مراسم‌های زیرزمینی را دارد که در صورت تصویب متخلفان پس از تشکیل پرونده و اعلام جرم به مراجع قضائی ارسال شود. 
 
سردار جهانبخش افزود: بنابراین پلیس این استان پیشنهاد می‌کند با بهره‌گیری از ناظران بهداشتی بر فعالیت تالارها با جمعیت بالای یک‌هزار نفر، نظارت انجام گیرد تا این سالن‌ها با حداقل یک سوم ظرفیت خود فعالیت داشته باشند. 
 
فرمانده انتظامی استان زنجان خاطرنشان کرد: بررسی پلیس استان از مراسم‌های زیرزمینی به ویژه پارکینگ‌ها، باغ و تالارها به لحاظ تجمعی بیانگر آن است که امکانات محدودی از قبیل سرویس‌های بهداشتی وجود دارد که در این راستا می‌توان با تدابیر بیشتری و با اعمال مقررات لازم این مراسم‌ها را برگزار کرد. 
  
انتهای پیام/73004/ق/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول