اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

لزوم ترویج مهارت‌های آموزشی جهت ایجاد اشتغال پایدار در آذربایجان‌غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: ترویج آموزش های مهارتی زمینه ساز اشتغال پایدار است و در این راستا از توسعه مهارت آموزی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمد مهدی شهریاری در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه ای دارالفنون ارومیه و در جمع مربیان و مدیران این مرکز با تاکید بر اینکه ترویج آموزش های مهارتی اشتغال موفق را به ویژه در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی درپی دارد، اظهار داشت: با توجه به جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در استان باید آموزش های مهارتی برای این افراد و نیز دانشجویان درحال تحصیل به سهولت فراهم شود.

وی با قدردانی از اقدامات انجام یافته در راستای توسعه آموزش های مهارتی برای توسعه پایدار استان، تصریح کرد: برای برون رفت از شاخص های عقب ماندگی توسعه و بهره مندی کامل از ظرفیت نیروی انسانی باید فرهنگ مهارت آموزی را در جامعه نهادینه ساخت.

شهریاری افزود: آذربایجان غربی اگر چه در برخی رشته های مهارتی دستاوردهای ملی و بعضا جهانی نیز کسب کرده است اما هنوز نتوانسته ایم مردم را با فرهنگ مهارت همراه سازیم.

وی تجهیز کارگاه های مهارت آموزی، ایجاد بسترهای مهارتی در نقاط محروم و کمتر توسعه یافته استان، توجه به مهارت آموزی در بین بانوان و ترویج آموزش های مهارتی در بین جوانان و فارغ التحصیلان را از جمله راهکارهای توسعه مهارتی برای حل مشکلات بیکاری و توسعه پایدار دانست‌.

خاطرنشان می شود در این بازدید فرماندار ارومیه و مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان غربی استاندار را همراهی می کردند و شهریاری ضمن بازدید از کارگاه های مختلف در گفت‌وگو با مربیان و مدیران این مرکز با فعالیتهای آنان آشنا شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول