اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود/ علامه معنای ولایتمداری را بر همه روشن ساختند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: عالمان دینی یادگاران مکتب انسان ساز امام صادق علیه السلام هستند که باید فکر و سیره روشن آنها تکریم و جاودانه شود.

رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود/ علامه معنای ولایتمداری را بر همه روشن ساختند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در نشست تخصصی غدیر و بزرگداشت علامه امینی(ره) با تبیین سجایای اخلاقی و ویژگی های شخصیتی این عالم بزرگ اظهار داشت: ایشان حیاتشان را نذر خدا و جانشان را فدای اسلام کرده بودند و توانستند با زحمات طاقت فرسا حقیقت ها را آشکار سازند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه رودخانه یقین در سراسر وجود علامه امینی جاری بود، اضافه کرد: این شخصیت بزرگ قله دانش و تواضع بودند و مانوس بودن با قرآن و عترت از وی ستاره ای ساخت که در تاریخ  اسلام می‌درخشد.

وی از صاحب کتاب الغدیر بعنوان استوانه علم و یقین یاد کرد و گفت: علامه امینی با تبیین حقیقت؛ تاریکی‌ها را کنار زدند، تا معنای واقعی ولایت مداری را بر همگان روشن سازند و این ندا را به گوش جهانیان برسانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه وظیفه داریم گام‌های ارزشی و اثرگذار برای شناساندن علما و فضلای دین برداریم، خاطرنشان کرد: با نشر علوم الهی در جامعه اسلامی یاد و خاطره بزرگانی چون علامه امینی که نام و سیره ایشان  فخر خطه آذربایجان هستند، بیش از پیش گرامی و بزرگ داشته شود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان؛ دهه کرامت را مورد اشاره قرار داد و گفت: این دهه فرصت مناسبی است که می‌توانیم جوانان را با قرآن و اهل بیت (ع) مستحکم پیوند دهیم تا این معارف در بین آنها نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی و دینی فرصت دارند در این ایام پیوند بین نسل‌ها را تقویت کنند، گفت: باید در دهه کرامت؛ بزرگی و منش بزرگوارانه را در جامعه ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به وجود دو مرقد مطهر از ائمه اطهار در خاک ایران اسلامی، ضریح های متبرکه را منشاء برکات فراوان برای کشور عنوان کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول