اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۲۰ دوچرخه‌سوار حامی طبیعت کمربند سبز پارک ملی گلستان را رکاب زدند

۲۰ دوچرخه‌سوار حامی محیط‌زیست با همکاری مدیریت پارک ملی گلستان، سمن گردشگران جوان جلال‌الدین و ایستگاه انتقال گاز دشت، کمربند سبز پارک ملی گلستان به طول ۳۰ کیلومتر را رکاب زدند.

۲۰ دوچرخه‌سوار حامی طبیعت کمربند سبز پارک ملی گلستان را رکاب زدند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمه تعداد ۲۰ دوچرخه‌سوار حامی محیط‌زیست  با همکاری مدیریت پارک ملی گلستان، سمن گردشگران جوان جلال‌الدین  و ایستگاه انتقال گاز منطقه دشت، کمربند سبز پارک ملی گلستان به طول ۳۰ کیلومتر را رکاب زدند.

به گفته مهدی تیموری، رئیس پارک ملی گلستان جلوگیری از چرای غیرمجاز و بیش حد و همچنین حفاظت از درختان در حریم پارک و زیستگاه‌های پیرامونی  از مهم‌ترین دغدغه‌های است که از مردم  در همسایگی این نگین طبیعت کشور درخواست همکاری و رعایت آن را داریم.

وی افزود: در همین راستا دوچرخه‌سواران با شعار حمایت از کمربند سبز پارک ملی گلستان، مسیر روستای دشت شاد استان سمنان تا روستای دشت استان خراسان شمالی را رکاب زدند.

 

جعفری، دبیر سمن گردشگران جوان جلال‌الدین هم  ترویج ورزش‌های همگانی به‌ویژه ورزش دوچرخه‌سواری را از اهداف مهم این رکاب زنی برشمرد و افزود: ورزش همگانی باعث تقویت روحیه ورزشی و به تبع آن موجب  ایجاد شور و نشاط در جامعه می‌شود.

عبور خط لوله انتقال گاز از کمربند سبز پارک ملی گلستان

مشهدی، مسئول خدمات اجتماعی و رفاهی ورزشی منطقه ۴ عملیات گاز کشور می‌گوید: ایستگاه تقویت فشار گاز دشت یکی از مهم‌ترین ایستگاه‌های خراسان شمالی است که گاز عسلویه را از استان گلستان به خراسان شمالی منتقل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور شعار شرکت انتقال گاز است افزود: خط لوله انتقال گاز از کمربند سبز پارک ملی گلستان عبور می‌کند و جلوگیری از تجاوز به حریم پارک ملی و خط انتقال گاز یک وظیفه همگانی است که باید توسط مردم و مسئولین رعایت شود.

همه باید خود را در مقابل طبیعت مسئول بدانند

علی گودرزی معروف به علی دشتی عضو شورای راهبردی پارک ملی گلستان و از حامیان طبیعت که پیش‌ازاین به‌صورت خودجوش اقدام به پاکسازی جنگل گلستان کرده بود گفت: در حاشیه دوچرخه‌سواری پاک‌سازی اطراف جاده پارک ملی از دیگر برنامه‌های دوچرخه‌سواران و مردم منطقه بود.

علی دشتی ادامه داد: اگر نیاز باشد هرروز به‌تنهایی پارک ملی را پاک‌سازی می‌کنم ولی آنچه برای من مهم و برای طبیعت حیاتی است ترویج فرهنگ حفظ محیط‌زیست توسط همه اقشار جامعه است.

این حامی طبیعت ادامه داد: اگر هرکسی زباله‌ای که تولید می‌کند را به سطل‌های زباله منتقل کند هیچ‌وقت طبیعت آسیب نمی‌بیند و همه ما باید خودمان را در مقابل طبیعت مسئول بدانیم و از ان مثل خانواده محافظت کنیم.

پارک ملی گلستان قدیمی ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم نظیر برای حیات وحش است که یک هزار و ۳۵۰ گونه گیاهی و ۳۰۲ گونه جانوری از جمله نیمی از گونه‌های پستانداران ایران را در حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع گستره خود جای داده و به همین دلیل به عنوان ذخیره گاه زیست کره در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود ۳۴ درصد آن در استان خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول