اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دادگاه غیابی 20 متهم قتل «جمال خاشقچی» در ترکیه آغاز شد

دادگاهی در ترکیه روند محاکمه 20 مقام و تبعه سعودی که از نظر آنکارا در قتل فجیع جمال خاشقچی در استانبول مشارکت داشته‌اند را به صورت غیابی آغاز کرد.

دادگاه غیابی 20 متهم قتل «جمال خاشقچی» در ترکیه آغاز شد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری فرانسه از آغاز دادگاه متهمان قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد خبر داده است.

براساس این گزارش، دادگاه ترکیه 20 مقام یا تبعه سعودی را در این زمینه مورد اتهام قرار داده است که دادگاه این افراد از امروز جمعه آغاز شده است.

عربستان سعودی از استرداد این افراد به ترکیه خودداری کرده است. 

براساس گزارش الجزیره،  از آن‌جایی که دولت سعودی تا کنون به درخواست ترکیه برای تسلیم متهمان پاسخی نداده، دادگاه مجبور به برگزاری غیابی جلسه محاکمه گرفته است.

«خدیجه چنگیز» همسر جمال خاشقچی با اشاره به آغاز این دادگاه ابراز امیدواری کرده است که برگزاری این دادگاه ابعاد بیشتری از نحوه قتل خاشقچی، دلایل و عوامل پشت پرده این ترور فاش کند. 

وی همچنین ابراز امیدواری کرده که این دادگاه محل دفن قطعات جسد وی را هویدا کند. 

دادستانی ترکیه پیش از این در ماه مارس کیفرخواست «احمد الاسیری» معاون دستگاه اطلاعات عربستان سعودی و «سعود القحطانی» مشاور کاخ پادشاهی سعودی را به اتهام قتل خاشقچی صادر کرده بود. 

سعود القحطانی ظاهرا از سمت خود برکنار شده است هرچند که بسیاری از تحلیلگران برکناری وی را نمایشی و سرپوشی برای پنهان ماندن مشارکت محمد بن سلمان در ترور این روزنامه نگار سعودی میدانند. 

جمال خاشقچی، ستون‌نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست بود که در سال‌های پایانی عمرش در آمریکا سکونت داشت. وی در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ به دست یک تیم امنیتی سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول به طرز فجیعی کشته شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول