اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجازه نمی‌دهیم موقوفات بسطام تصرف و تخریب شود

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام با تأکید بر اینکه حراست از موقوفات خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم که موقوفات تصرف و تخریب شود، از اخذ سند ۳۳۴ رقبه در بخش بسطام خبر داد.

اجازه نمی‌دهیم موقوفات بسطام تصرف و تخریب شود

حجت‌الاسلام محمدرضا بخشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بسطام اظهار کرد: کمتر از یک درصد از موقوفات ما قرآنی است که باید در این حوزه هم وقف جدید صورت گیرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بسطام به ۱۱ پرونده حقوقی این اداره در دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: از این پرونده‌ها، پنج مورد رأی صادره به نفع موقوفه است و دو مورد اجرای حکم شده و سه مورد هم تا آخر تیرماه اجرا می‌شود و 6 مورد در دستگاه قضایی در حال پیگیری برای احقاق حق موقوفه است.

بخشی با تأکید بر اینکه حراست از موقوفات خط قرمز ماست و اجازه نمی‌دهیم که موقوفات تصرف و تخریب شود، از دارا بودن سند ۳۳۴ رقبه در بخش بسطام خبر داد.

وی اظهار کرد: ۵۲۰ رقبه فاقد سند مالکیت است که در راستای جلوگیری از تعرض افراد به دنبال اخذ سند موقوفات هستیم و حجم زیادی از این کار با استفاده از برون‌سپاری در حال انجام است و امسال ۳۵ درخواست ثبت سند به اداره ثبت داده شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام با اشاره به فعالیت‌های عمرانی این اداره اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸، ۸۵۰ متر زائرسرای موقوفه امامزاده محمد بسطام بهسازی شده است.

بخشی یادآور شد: همچنین ۴۰۰ مترمربع از امامزاده ابراهیم روستای قهج مرمت شده و مرمت ۴۰۰ متر نمای داخل امامزاده ابراهیم شهر مجن با اعتبار دو میلیارد ریال با کمک خیران در حال انجام است.

وی بیان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان برای مقابله با کرونا توسط امامزاده ابراهیم مجن در این شهر کمک شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام ادامه داد: بهسازی مسجد امامزاده محمد در بخش اصلاح سقف با کمک اعتباری ۳۰ میلیون تومانی در حال انجام است.

بخشی گفت: در یک سال گذشته در یک هزار مترمربع از موقوفاتی که نیاز به مرمت داشتند، از محل کمک خیران و درآمد خود موقوفات هزینه شده است.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری اداره اوقاف و واگذاری زائرسراها به بخش خصوصی در راستای اشتغال‌زایی و افزایش درآمد بقاع متبرکه اظهار کرد: زائرسرای امامزاده محمد سراوین قطری نخستین زائرسرای استان سمنان است که به بخش خصوصی واگذار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بخش بسطام با تأکید بر آمادگی این اداره در زمینه واگذاری زمین‌های وقفی برای اجرای نیات اوقاف و اشتغال‌زایی و درآمدزایی گفت: قرارداد توربین‌های بادی ۲۰ کیلووات در سراوین قطری منعقدشده و موقوفه ۸۰ واحدی در بسطام با تغییر سازه و کاربری در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

بخشی با اشاره به سامانه جامع اوقاف و امور خیریه که متصل به بانک ملی است و به‌محض ثبت در سامانه حساب بانکی ایجاد می‌شود، بیان کرد: سامانه جامع مشخص است و تمام درآمد به موقوفات برمی‌گردد و ریالی از این پول به موقوفات دیگر واگذار نمی‌شود و جایی جز موقوفه هزینه نمی‌شود.

وی ادامه داد: درآمد آستان مطهر امامزاده‌ها در همان مکان هزینه می‌شود و مدیریت مالی بقاع متبرکه بر عهده هیأت امناست.

وی به رشد 100 درصدی درآمد موقوفات در سه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره و خاطرنشان کرد: درمجموع درآمد موقوفات با به‌روزرسانی اجاره‌بها و یا قراردادها رشد داشته است.

انتهای پیام/74036/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول