اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

انجام حدود 1069 مورد تست کووید19 در شهرقدس

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس از انجام حدود یک‌هزار و 69 تست پی.سی.آر کووید19 در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از 97 درصد از شهروندان به صورت تلفنی غربالگری شدند.

انجام حدود 1069 مورد تست کووید19 در شهرقدس

حسین میرشریفی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قدس اظهار کرد: تراکم جمعیتی در شهرستان قدس بالاست و رفت و آمد بسیاری با کلان شهرهای البرز و تهران و شهرهای مجاور دارد؛ با این حال، این شهر فاقد بیمارستان است و شیوع هرگونه بیماری اپیدمی و واگیردار آسیب‌های زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در روزهای شیوع بیماری ویروسی و افزایش تعداد بیماران به صورت نقطه‌ای شهرستان قدس مورد رصد قرار گرفت و توانستیم نقشه اپیدمیولوژی منطقه را تهیه کنیم؛ در این نقشه نقاط مختلف شهر از نظر میزان شیوع ویروس مورد رسیدگی و پیگیری قرار گرفت و به صورت یک تیم فعال و با همکاری ستاد مقابله با کرونا اقدامات لازم انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس ادامه داد: موارد مشکوک گزارش شده توسط کارشناسان پیگیری شد و حدود دو هفته روند کنترل سلامت برای هر مورد ادامه داشت؛ بیش از 97 درصد از شهروندان به صورت تلفنی غربالگری شدند و بیش از 60 درصد مردم که از گروه پرخطر شامل زنان باردار و افراد بالای 65 سال بودند، دوبار مورد پایش قرار گرفتند.

وی بیان کرد: 285 هزار نفر در شهرستان قدس با همکاری نیروهای بسیج و سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری غربالگری شدند؛ ضدعفونی معابر و ادارات با کمک جهادگران سلامت در تمام نقاط اجرا شد؛ در این غربالگری‌ها حدود 85 درصد از اتباع غیرایرانی سرشماری شدند.

میرشریفی گفت: در روزهای گسترش ویروس و نبود دارو جهت درمان کرونا، قرنطینه خانگی بیماران و تماس‌های مکرر کارشناسان بهداشت راهکار مناسبی جهت جلوگیری از ورود به بیمارستان‌ها بود؛ در مراکز درمانی شهرستان قدس، حدود یک‌هزار و 69 مورد تست PCR کووید-19 گرفته شد و انواع آزمایش‌های سرولوژی و PCR جهت تشخیص این ویروس در مراکز معرفی شده در شهر، انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اواسط فروردین ماه، بیشترین آمار ابتلا بیماری ویروسی مشاهده و در بازرسی‌های انجام شده، تعدادی مورد مثبت گزارش شد؛ به طور کلی در روزهای اخیر چند مورد بستری بیمار مبتلا به ویروس کرونا پیش آمده که نسبت به روزهای گذشته افزایش داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس یادآور شد: از میان مبتلایان به ویروس کرونا، حدود 44 درصد بانوان و 56 درصد را آقایان تشکیل داده‌اند؛ طبق آمار به دست آمده، گروه سنی زیر 30 سال حدود 18 درصد، گروه سنی 50-30 سال که از گروه جمعیت فعال هستند، حدود 30 درصد، گروه سنی 70-50 سال حدود 20 درصد و گروه سنی بیش از 70 سال که از جمعیت پرخطر هستند، حدود 32 درصد از مبتلایان به این بیماری بوده‌اند.

میرشریفی بیان کرد: حدود 47 درصد از بانوان و 53 درصد آقایان در آمار فوتی‌ها ثبت شده که به تفکیک سنی، بیش از 45 درصد بالای 70 سال و سنین کمتر از 30 سال حدود 4 درصد، سنین 50-30 سال حدود 9 درصد و سنین 70-50 سال حدود 42 درصد بودند، با توجه به این آمار، سنین 70-50 سال در گروه حساس قرار دارند و درصد پراکندگی جغرافیایی بیماران و ثبت اطلاعات در سامانه کمک مهمی در ضدعفونی‌ها، پیگیری بیماران و موارد مربوطه داشت.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: همه مردم و مسئولین موظف هستند که با استفاده از ماسک در جامعه و محیط کار حاضر شوند تا میزان تلفات بیماری کمتر شود؛ استفاده از ماسک نقش مهم و تاثیرگذاری در جلوگیری از شیوع و ابتلا به ویروس کرونا دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قدس تأکید کرد: مردم باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کرده و از هرگونه تجمع در مراسم و برنامه‌های مختلف خودداری کنند؛ سلامت، امنیت و معیشت مردم می‌بایست مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم با یاری خداوند این بیماری را شکست دهیم.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول