اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برداشت جو و کلزا در نهاوند/ کشت محصول در ۲۱ هزار و ۸۰۰ هکتار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: کار برداشت محصول جو و کلزا از ۲۱ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی دیم و آبی نهاوند آغاز شد.

برداشت جو و کلزا در نهاوند/ کشت محصول در ۲۱ هزار و ۸۰۰ هکتار

کریم حاج باباعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: در سال زراعی جاری 8 هزار و ۳۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت جو آبی ، ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار زیر کشت جو آبی و ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار نیز زیر کشت کلزا قرار گرفت.

وی با بیان اینکه کار برداشت محصولات یاد شده از ابتدای هفته جاری آغاز شده است گفت: تا کنون کار برداشت جو در سطح ۲ هزار و ۳۱۱ هکتار زمین آبی و ۴ هزار و ۶۱۲ هکتار زمین دیم و همچنین ۳۰ هکتار از اراضی زیر کشت کلزا انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند از بکارگیری ۱۶۵ کمباین در کار برداشت جو خبر داد و افزود: به منظور برداشت محصول جو ۶۰ کمباین بومی و ۵۵ کمباین مهاجر از استان خوزستان به کار گرفته شده است ضمن اینکه ۵۰ کمباین کاه‌کوب نیز در این زمینه فعال است.

وی گفت: به منظور خرید محصولات تولید دو مرکز خرید در بخش خزل و مرکزی قرار دارد که کشاورزان می‌توانند محصول خود را به صورت آزاد و یا به شرکت‌های تعاون روستایی تحویل دهند.

حاج‌ باباعلی از فعال بودن یک گروه ناظر در این زمینه خبر داد و افزود: به منظور نظارت بر فعالیت کمباین‌های موجود یک گروه فنی در این زمینه نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: با توجه به وجود بیماری کرونا تمام رانندگان کمباین‌ها به ویژه کمباین‌های مهاجر و سایر عوامل انسانی پایش کرونا شده و از آنها تست گرفته شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند در رابطه با برداشت محصول گندم نیز گفت: در حال حاضر هنوز از مزارع گندم شهرستان هیچ برداشتی صورت نگرفته اما برنامه‌ریزی‌های لازم شامل تجهیزات مورد نیاز و مراکز خرید گندم صورت گرفته و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی گفت: امسال در مجموع ۳۵ هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت غلات قرار گرفته که ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار آن متعلق به کشت گندم است.

حاج باباعلی در خصوص برداشت کلزا در نهاوند نیز گفت: شهرستان نهاوند یکی از شهرهای پیشرو تواید دانه روغنی کلزا در سطح استان و کشور است که با تولید این محصول نقش مهمی در خصوص بخشی از نیاز کشور به روغن را تامین می‌کند.

وی افزود: با توجه به راندمان بالای این محصول در سطه شهرستان و همچنین بارش‌های خوب سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به ۶ هزار تن کلزا از مزارع نهاوند برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: تمام محصول تولیدی کلزا توسط کارخانه روغن کشی واقع در این شهرستان خریداری و به عنوان محصولی با کیفیت روانه بازار مصرف می‌شود.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول