اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مبارزه با فساد باید قاطعانه و بدون ملاحظه باشد

امام جمعه سلطانیه گفت: مبارزه با فساد باید قاطعانه و بدون ملاحظه باشد و هیچ نهاد، فرد، این جناح و آن جناح یا درون یا بیرون قوه قضائیه خط قرمز نداشته باشد.

مبارزه با فساد باید قاطعانه و بدون ملاحظه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سلطانیه با توصیه به رعایت تقوای الهی، با اشاره به روایتی از امام رضا علیه السلام اظهار کرد: بهترین بندگان کسانى هستند که چون نیکى کنند، شاد گردند و چون بد کنند، آمرزش بطلبند و چون چیزى به آنان داده شود، سپاسگزار باشند و چون گرفتار شوند، شکیبائى کنند و چون خشم گیرند، گذشت کنند.

وی با تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله مبارزه با فساد و با بیان اینکه ویروس فساد از کرونا ویروس هم خطرناکتر است و لذا در مبارزه با فساد باید دست مفسد قطع شود، تصریح کرد: مبارزه با فساد باید قاطعانه و بدون ملاحظه باشد و هیچ نهاد، فرد، این جناح و آن جناح یا درون یا بیرون قوه قضائیه خط قرمز نداشته باشد.

خطیب نماز جمعه سلطانیه با بیان اینکه مبارزه با فساد باید مستمر و مداوم باشد و مردم از عاقبت مفسدین مطلع شوند، افزود: قطع دست مفسد که عدالت را خدشه‌دار کرده، نماد اقدام و عمل در مبارزه با فساد است.

حسینی‌نسب تاکید کرد: همانطور که مبارزه با فساد عین عدالت است، ظلم به افراد، تخریب چهره‌های موجه و افترا به افراد بی‌گناه هم خلاف عدالت است.

امام جمعه سلطانیه با اشاره به اینکه هدایت و راهبری وظیفه رهبری انقلاب است و طبق قانون وظیفه قوای سه گانه و مسؤولان و نهادها مشخص است، افزود: کسانی که بیش از ۳۰ سال مسؤولیت‌های مهمی داشتند و قوه مجریه در اختیار آنان بود، مشکلات را متوجه دیگران می‌کنند و یا با آدرس‌های غلط می‌خواهند زمینه را برای مذاکره با قاتلان سردار سلیمانی و شیطان اعظم فراهم کنند، اما انقلابیون با دفاع از ولایت و رهبری با تمام قوا در مقابلشان ایستادند.

وی به روز مالیات اشاره کرد و با بیان اینکه مالیات در برابر خدمات عمومی سازمان‌های دولتی به مالیات دهنده دریافت می‌شود و مسئله مالیات در اکثر کشورها اجرا می‌شود، افزود: هر شهروندی که در جامعه اسلامی بهره‌ای از امکانات کشور دارد، باید مالیات بدهد.

امام جمعه سلطانیه با تصریح به اینکه خمس و زکات غیر از مالیات است و خمس و زکات در شرایطی واجب می‌شود، گفت: پرداخت خمس و زکات مثل نماز یومیه واجب است.

حسینی‌نسب با تاکید بر رعایت مسائل بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک و در عین حال دعا و توکل و با بیان اینکه ایران در مسئله مقابله با کرونا یک کشور موفقی است، تصریح کرد: حضور در اجتماعات خصوصا عروسی‌ها و عزاداری از عوامل شیوع مجدد کرونا است و همه باید رعایت کنیم.

وی با تبریک سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه السلام، گروه واقفیه را یکی از مشکلات دوران امامت امام هشتم علیه السلام معرفی کرد و با بیان اینکه آنان امامت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) اعتقاد نداشتند، افزود: علت توقف واقفیه در امام کاظم (ع) و عدم اعتقاد به امام رضا (ع) تصاحب اموال و وجوهاتی بود که به عنوان نماینده امام هشتم، مردم در اختیار آنان قرار داده بود.

انتهای پیام/73002/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول