اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

سریال‌ تکراری تعرض شهرداری تهران به شهرهای حاشیه‌ای پایتخت

۶ سال از تعیین حریم قانونی شهرستان قدس می‌گذرد، اما اخیراً شهرداری منطقه ۱۸ ناحیه ۶ تهران به این حریم ورود کرده که این موضوع اعتراض مردم و مسئولان شهرستانی را به همراه داشته است.

سریال‌ تکراری تعرض شهرداری تهران به شهرهای حاشیه‌ای پایتخت

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرقدس، براساس تقسیمات کشوری و رأی دیوان عدالت اداری در سال 93، محدوده حریم شهرستان قدس مصوب شده و شهرک دانش جزء حریم قانونی این شهرستان است.

ورود به حریم قانونی شهرستان قدس توسط شهرداری منطقه 18 ناحیه 6 تهران، موجی از اعتراضات مردم و مسئولان را به دنبال داشته است؛ اخیراً اطلاعیه ای روی بنری در نقاط مختلف حریم شهرستان نصب شده که در آن شهرداری منطقه 18 تهران بخشی از محدوده شهرستان قدس شامل شهرک دانش و زرنان را در حریم خود محاسبه کرده و برای صدور مجوزها خود را محق می‌داند.

مطالبه نماینده مجلس از شهردار تهران

حسین حق وردی، نماینده مردم شهرقدس، شهریار و ملارد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در ارتباط با ورود شهرداری منطقه 18 ناحیه 6 به حریم شهرستان قدس، مکاتباتی با شهردار تهران انجام شده و درخواست شده که شهرداری تهران نسبت به این مسئله وارد شود و اجازه ورود شهرداری منطقه 18به حریم شهرستان قدس را ندهد.

به حریم شهرستان تجاوز نشده است

فرماندار قدس با اشاره به اینکه مسئله مشخص بودن حریم شهرستان تنها مربوط به شهرستان قدس نبوده و این موضوع در هشت شهرستان پیرامون استان تهران نیز مطرح است، بیان کرد: در بررسی‌های نقشه هوایی حریم شهرستان قدس و هشت شهرستان دیگر در برخی نقاط همخوانی نداشته و درحال دقیق شدن است که توسط دفتر فنی و معاونت عمرانی استانداری تهران پیگیری می‌شود و قرار بر این شده که هر شهرستان به صورت جزیره‌ای عمل نکند.

لیلا واثقی افزود: با توجه به صحبتی که با شهرداری منطقه 18 ناحیه 6 شده، حریم متعلق به شهرستان قدس ذکر شده است، در سال 97 نیز اعتبار نامه شهرک دانش توسط مدیریت فرماندار وقت و بخشدار امضا شده است.

وی گفت: این اعتبار نامه شامل هزینه‌های آسفالت، جمع‌آوری زباله و دیگر خدمات شهری است؛ طی مدارکی که شهردار منطقه 18 ارائه کرده‌، درآمدی که شهردار منطقه 18 ناحیه 6 از ساخت و ساز در شهرک دانش دریافت کرده باشند، به غیر از عوارض پسماند، رویت نشد؛ در این میان مشکلاتی است که مردم شهرستان قدس با آن مواجه هستند و ما باید رفاه مردم را فراهم کنیم.

فرماندار شهرستان قدس ادامه داد: ورود و تجاوز به حریم شهرستان وجود ندارد؛ پل‌هایی مثل سولیران و تولایی از زمان عبور راه آهن گذاشته شد و پس از گذشت سال‌ها ترک‌هایی در پل ایجاد شده که موجب تخریب پل شده و ایمن نیستند؛ در این خصوص، اعتباری با شهرداری و با همکاری راه آهن گذاشته شد و قرار شد پل‌ها توسط راه آهن و رمپ‌های ورودی و خروجی با هزینه دهیاری دانش تأمین شود.

واثقی اضافه کرد: ورود شهرداری منطقه 18 ناحیه 6 به حریم شهرستان قدس به دلیل احداث رمپ‌های ورود و خروج پل سولیران بوده و حریم شهرستان قدس محفوظ بوده و دخالتی به حریم صورت نگرفته است.

 اطلاعیه نصب شده روی بنر را تکذیب می‌کنیم

رئیس شواری اسلامی شهرقدس گفت: طبق ابلاغیه وزارت کشور به استانداری تهران، حریم شهرستان قدس مشخص است؛ اخیراً اطلاعیه‌ای توسط شهرداری منطقه 18 ناحیه 6 تهران در محدوده شهرک دانش نصب شده که اعتراضات و مکاتبات از سوی مدیریت شهری شده است.

حسین چناقچی افزود: با توجه به اینکه بافت روستا فقط در مجموعه نظارتی دهیاری و شهرداری منطقه 18 اگر ممکن است باشد، ولی موضوع حریم به طور کامل تحت نظارت و حوزه استحفاظی شهرداری قدس است که در بحث صدور مجوزها و ساخت و سازها نظارت دارد.

وی تصریح کرد: اطلاعیه درج شده روی بنر را تکذیب می‌کنیم و اعتراض خود را نسبت به مداخله شهرداری منطقه 18 به حریم قانونی شهرستان قدس اعلام می‌کنیم و با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز مقابله خواهیم کرد.

همانطور که در گفت‌و‌گو با مسئولان شهرستان قدس آمده، مسئله حریم این شهر با توجه به رأی دیوان عدالت اداری حدود 6 سال پیش تعیین شده است، اما باتوجه به اظهارات فرماندار قدس این حریم در حال تدقیق توسط دفتر فنی و معاونت عمرانی استانداری تهران است.

حال سؤال دیگری در این جا مطرح می‌شود، چرا با توجه به مشخص شدن حریم در سال 93 باز هم نیاز به بررسی دقیق دارد؟

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول