اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

اجرای قوانین ثبات ساز در اقتصاد، بهترین راه مبارزه با فساد

امام جمعه شهرستان مهران، گفت: بهترین راه مبارزه با مفسدان اقتصادی، تصویب و پیاده سازی قوانین ثبات ساز در اقتصاد است.

اجرای قوانین ثبات ساز در اقتصاد، بهترین راه مبارزه با فساد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالله امینی امام جمعه شهرستان مهران امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان مهران، گفت: اینکه امروز خادمان مولی علی بن موسی‌الرضا( ع) مهمان مردم مهران در نماز جمعه هستند؛ علی‌رغم تعطیلی نماز جمعه در تمام استان، خود نشانه و آیتی از جانب حضرت است و نشان می‌دهد حضرت به مهران عنایت ویژه‌ای دارند، چرا که مردم مهران در خط مقدم نوکرای زائران امام حسین( ع) و امام رضا( ع) در طول سال هستند. 

وی افزود: یکی از مسائلی که به اقتصاد کشور آسیب جدی زده است؛ مساله قاچاق است و رهبر معظم انقلاب بارها در مورد آثار شوم این پدیده تذکر داده‌اند، لذا لازم است همه نهادهای دولتی، مجلسی و قضایی با قاچاق مبارزه کنند؛ البته تا الان هم کارهای خوبی در جهت مبارزه با این پدیده صورت گرفته است که جای تشکر و تقدیر دارد.

امام جمعه شهرستان مهران، گفت: گرچه گرانی‌ها کمر مردم را شکسته است، ولی آنچه مردم را آزار می‌دهد و فشار زیادی به آن‌ها وارد می‌کند، عدم ثبات اقتصادی است؛ اگر کسی بداند مثلا ارزش پول ملی 5 سال ثابت خواهد بود، می‌تواند معیشت خود را مدیریت کند ولی ثبات ارزش پول ملی وجود ندارد.

از خصوصی سازی و حفظ ارزش پول ملی غفلت شده است

حجت‌الاسلام امینی افزود: سیاست‌های اقتصادی این دولت و دولت‌های گذشته بر پایه آزادسازی قیمت‌هاست؛ از حامل‌های انرژی گرفته تا سایر اقلام خوراکی و غیر خوراکی و کالاهای خانگی، اما از زیرساخت‌های آزادسازی قیمت‌ها که از جمله‌ی آن خصوصی سازی و حفظ ارزش پول ملی است غفلت شده است.

وی ادامه داد: بهترین راه مبارزه با مفسدان اقتصادی، تصویب و پیاده سازی قوانین ثبات ساز در اقتصاد است، تمام مفاسد اقتصادی در کشور به دلیل عدم ثبات اقتصادی بوده است؛ یارانه‌ی که زمانی 45 دلار بوده به 2 دلار رسیده است؛ یعنی پول ملی ما نه تنها هیچ رشدی نداشته بلکه 43 دلار سقوط کرده است و همین عدم ثبات هم باعث فسادهای کلان اقتصادی شده است.

امام جمعه شهرستان مهران، گفت: از ریاست محترم دادگستری و دادستان محترم بابت ورود به گرانی‌های اخیر در شهرستان مهران تشکر می‌کنم، گرانی‌های اخیر در مهران هیچ توجیه عقلانی نداشت و استان‌های همجوار وضعیت‌شان از ما خیلی بهتر بود و البته لازم است سایر مسوولین دولتی نیز علاوه بر ورود موثر به دادگستری کمک کنند.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول