اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ونزوئلا از اخراج سفیر اتحادیه اروپا صرفنظر کرد

وزارت خارجه ونزوئلا با بیان اینکه با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رایزنی‌هایی صورت گرفته است، تصمیم کاراکاس برای اخراج سفیر اتحادیه اروپا را تغییر داد.

ونزوئلا از اخراج سفیر اتحادیه اروپا صرفنظر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه ونزوئلا با تغییر تصمیم خود مبنی بر اخراج سفیر اتحادیه اروپا اعلام کرد کرد که به سفیر بروکسل اجازه می‌دهد فعلا در کاراکاس باقی بماند.

«نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا هفته گذشته به سفیر اروپا دستور داد تا ظرف ۷۲ ساعت این کشور را ترک کند. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که اتحادیه اروپا ۱۱ مقام دیگر ونزوئلایی را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای در روز پنج شنبه در این زمینه گفت: «خورخه آرزا» وزیر خارجه ونزوئلا و «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی با یکدیگر رایزنی کرده و دو طرف تاکید کرده‌اند که همکاری میان طرفین می‌تواند مسیر گفت‌وگوی سیاسی برای حل این مشکل را تسهیل کند. 

اتحادیه اروپا از نوامبر ۲۰۱۷ و به منظور تحت فشار گذاشتن کاراکاس برای کناره گیری مادورو رئیس جمهور قانونی این کشور از قدرت تحریم‌هایی را علیه ونزوئلا اعمال کرده که شامل ممنوعیت صادرات سلاح،‌ بلوکه کردن اموال و محدودیت‌هایی علیه مقامات ارشد این کشور می‌شود.

اتحادیه اروپا تاکنون 36 مقام ونزوئلا را هم در لیست تحریمهای خود قرار داده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و با همکاری برخی کشورهای منطقه آمریکای لاتین به دنبال روی کار آوردن «خوان گوایدو» رهبر مخالفان این کشور به قدرت هستند و در این مسیر به انواع روشهای گوناگون از جمله کودتا، تحریم و تهدید نظامی متوسل شده‌اند که همگی آنها با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول