اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

قاچاق تهدید بزرگ کشور است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه قاچاق برای اقتصاد یک کشور تهدید بسیار بزرگی است، گفت: قاچاق منجر به کاهش درآمد گمرکی و مالیاتی دولت، خروج بی‌رویه ارز و افزایش بیکاری می‌شود.

قاچاق تهدید بزرگ کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه استکبار با اعمال تحریم علیه ایران به دنبال به انزوا کشیدن کشور است، اظهار کرد: آمریکا در این چند سال از همه ظرفیت خود برای اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران استفاده کرد تا بتواند با ایجاد ناآرامی در کشور به هدف خود برسد ولی مردم با بینش سیاسی خود و همچنین با تبعیت از مقام معظم رهبری به هدف خود نرسیدند.

وی با محکومیت حمله آمریکا به پایگاه نیروهای مردمی حشدالشعبی عراق گفت: این رژیم تروریست با حمله به مقر این گروه‌ مقاومت به دنبال فتنه در عراق بود که با درایت مردم و مراجع تقلید خنثی شد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه قاچاق برای اقتصاد یک کشور تهدید بسیار بزرگی است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای مرزهای وسیعی با کشورهای مختلف بوده و زمینه‌ساز قاچاق کالا شده که بسیار مخرب است زیرا قاچاق منجر به کاهش درآمد گمرکی و مالیاتی دولت، خروج بی‌رویه ارز و افزایش بیکاری می‌شود.

طیبی با اشاره به تخریبات فضای مجازی، افزود: فضای مجازی به پاشنه آشیل کشور تبدیل‌شده و علیرغم کارهای صورت گرفته در بعضی مواقع اعمالی از بعضی مسؤولان نظام و وزرا رخ می‌دهد که انگار مسؤولان هیچ توجه‌ای به فضای مخرب مجازی ندارند و حتی با فیلتر یک اپلیکیشن خاص که آثار بسیار مخرب هم دارد مخالفت می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز روز شهرداری و شوراها گفت: شهرداری نقش مهمی در ایجاد رفاه اجتماعی به‌واسطه تکمیل کارهای عمرانی داشته و در ایام کرونا شهرداری آستانه‌اشرفیه در میدان بوده و به بهترین نحو به وظایف قانونی خود عمل کردند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با درخواست از مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی در این روزهای سخت کرونایی بیان کرد: مسؤولان و مردم نباید ویروس کرونا را تمام‌شده فرض کرده و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را سست انجام دهند زیرا این ویروس بسیار خطرناک بوده و هرلحظه ممکن است دوباره در استان گیلان شیوع پیدا کند.

طیبی با انتقاد از عدم توجه به تخصیص بودجه فرهنگی توسط دولت تصریح کرد: در برنامه بودجه سالیانه دولت بیشترین بودجه‌ها به مسائل عمرانی اختصاص داده و در آن کمترین توجه به معضل فرهنگ در کشور شده و به آموزش‌وپرورش به‌مانند یک سازمان بی‌ارزش و سربار دولت نگاه شده است که جای بسیار نگرانی دارد زیرا فرهنگ هر جامعه نشان‌دهنده هویت مردمان آن جامعه است.

وی یکی‌ از ویژگی‌های جامعه مهدوی را برخوردار شدن مردم از امکانات رفاهی معرفی کرد و گفت: در دوره امام زمان (عج) افراد غنی به وظایف خود نسبت به جامعه آگاه بوده و خمس و زکات خود را به‌طور کامل پرداخت کرده و هیچ فقیری در جامعه وجود ندارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اذعان به اینکه تقوا و معنویت باعث پیشرفت جامعه و به تکامل رسیدن آن می‌شود، افزود: اگر تمامی مردمان یک جامعه تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهند آسمان‌ها و زمین برکاتشان را بر مردم نازل می‌کند لذا مس توان مهم‌ترین مشکل جامعه بشری را عدم توجه به تقویت اعتقادات اسلامی دانست.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول