اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

ویروس فساد خطرناک تر از کرونا است

امام جمعه پردیس با بیان اینکه به مدت 10 سال است که جنگ جهانىِ نیابتی در سوریه جریان دارد، گفت: ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کرونا است و اگر جلوى آن گرفته نشود، هم به بدنه‏ دستگاه قضا و هم پیکره جامعه ریشه می‌دواند.

ویروس فساد خطرناک تر از کرونا است

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان پردیس که در مسجد الغدیر فاز چهار پردیس با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت به تقوای الهی، تبریک سالروز ولادت امام خوبی‌ها و اشاره به فرارسیدن 14 تیر ماه که به پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی روز قلم نامیده شده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «آن کسی که قلم بدست می‌گیرد، باید تقوا، صداقت، عفاف و انصاف نسبت به دیگران جزو طبیعت ثانوی‌اش باشد و کسانی که قلم بدست می‌گیرند متوجه باشند که قلم آن‌ها، زبان آن‌ها در حضور خداوندست».

وی گفت: پس باید قلم‌ها برای خداوند و برای خلق خداوند به حرکت در بیاید و از باطل کردن ارزش‌ها، باورها و ایجاد اختلاف، بدبینی، شایعه‌سازی و شایعه پراکنی اجتناب کنید.

حسینی ضمن تبریک روز قلم را به تمام فعالان عرصه قلم که تقوا و صداقت و عفاف و انصاف را رعایت می‌کند، بیان کرد: تحول قوه قضائیه و مبارزه قاطع با فساد که مطالبه مقام معظم رهبری بود در حال تحقق است.

امام جمعه پردیس افزود: ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کرونا است و اگر جلوى آن گرفته نشود، هم به بدنه‏ دستگاه قضا و هم پیکره جامعه ریشه می‌دواند و باید بافساد با قاطعیت تمام، نه شعاری برخورد کرد تا روح امید و اعتماد به نظام در مردم تقویت شده و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب افزایش و آسیب‏هاى اجتماعى کاهش یابد.

وی مثلث طلایى قاطعیت، سرعت و دقت دانست و تاکید کرد: قاطعیت، عدالت را به ‏معناى واقعى محقق می‌کند و اگر در اجراى عدالت به جاى سرعت منطقى و با رفتار شتابزده به کسى‏ که بی گناه بود، گناهکار معرفى شد یا گناهکارى بیش از اندازه گناهش مجازات کشید، اینجا عدالت آسیب جدى خواهد دید.

حسینی اضافه کرد: در قضایاى اخیر و محاکمات امیدبخش مفسدان اقتصادى، برخى افراد دلسوز بدون توجه و از سر عصبانیت دست به اتهام‌زنى به مسؤولان و مدیرانى پرداختند که حق ایشان این نوع اتهام‌زنى نبود.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: بازخواست، سؤال و انتقاد از مدیران قبلى قوه به‌جا و سزاست، اما اتهام‏ زنى بدون سند و مدرک، گناه و معصیت فردى و اجتماعى است.

وی گفت: در اثر فداکارى دستگاه‏ها، کادرهاى درمانى، بهداشتى و هم‏چنین مجاهدت داوطلبانه گروه‏هاى مردمى و همکارى عموم مردم، ایران به ‏عنوان یک کشور موفق در دنیا معرفى شد.

حسینی افزود: اما این مربوط به ابتداى شیوع کرونا بود و اکنون متأسفانه آن حرکت و مجاهدت از جانب بعضى مردم و مسؤولان سست شده است.

امام جمعه پردیس ادامه داد: همانطور که می‌دانید موج دوم کرونا آغاز شده و اگر مردم عزیز مراعات نکنند، چه بسا از وضعیت سفید به وضعیت قرمز برسیم و مسؤولان تلاش‌های بی وقفه خودشان را انجام می‌دهند و از مردم هم توقع است که پروتکل‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

وی اضافه کرد: مردم نباید خیلی از اجتماعات مانند عروسی‌ها و ... را برگزار کنند و باید با عزیزانمان در شبکه بهداشت و کادر درمانی همکاری کنند تا به امید خداوند از این مرحله به سلامت عبور کنیم و این مطلب را هم عرض کنم که نمازجمعه پردیس، پروتکل بهداشتی ابلاغی از طرف ستاد مبارزه با کرونا را دقیقاً اجرا می‌کند.

حسینی با اشاره به اشتباه محاسباتى و اقدام ناشیانه در مقابله با حشدالشعبى در پنجشنبه شب گذشته (بامداد جمعه ششم تیرماه) بیان کرد: نیروهاى یگان ویژه مبارزه با تروریسم عراق به یکى از پایگاه‏هاى تیپ 45 حشدالشعبى حمله و 13 نفر از نیروهاى کتائب حزب‏الله را بازداشت کردند.

امام جمعه پردیس افزود: این عملیات با هدایت و مباشرت نیروهای آمریکایی و با لباس مبدل صورت گرفت، اما نیروهای حشدالشعبی طی واکنش سریع و برق آسایی با مانورى گسترده در خیابان‏هاى بغداد، مراکز مهم منطقه خضراء، سفارت آمریکا و دو مقر سازمان مبارزه با تروریسم را به محاصره‏ خود درآوردند که با واسطه قرار دادن الکاظمی رهایی صورت گرفت.

وی ادامه داد: آمریکا با این حمله درصدد تست و آزمایش حساسیت مردم و نیروهاى مردمى بود که به‏ خوبى فهمید در محاسباتش اشتباه کرده است و نباید صبر راهبردى حشدالشعبى را حمل بر سازش می‌دانست.

حسینی اضافه کرد: واکنش سریع و قاطع حشدالشعبى نشان داد، هم آمریکا و هم الکاظمى دچار اشتباه محاسباتى شده‌اند و همچنین حشدالشعبى نشان داد از سازوکار اطلاعاتى و استخبارات قوى برخوردار است؛ به همین جهت تحرکات و توطئه‌های پیدا و پنهان، سخت و نرم او تداوم خواهد یافت اما عراق دیگر اکنون یک استخوان گلوگیر است.

امام جمعه پردیس با اشاره به جنگ نیابتی سوره گفت: از سال 2011 تاکنون، 10 سال است که یک جنگ جهانىِ نیابتی در سوریه جریان دارد، جنگی که با شکست و محو داعش باعث عصبانیت آمریکا و ارتجاع عرب و خصوصاً صهیونیسم شده است.

وی تصریح کرد: اگر روزى «تفنگ و خمپاره و بمب» سلاح آمریکا علیه سوریه بود، امروز «نان، کالا و لیر» سلاح جنگ استکبار علیه سوریه است؛ اکنون و در نخستین اقدام پس از یک جنگ طولانى و بى‏نظیر - در قساوت و جنایت- آمریکا با سلاح «سزار» به میدان آمده است.

حسینی افزود: طبق قانون جدید، آمریکایی‌ها کلیه افراد، شرکت‏ها و کشورهایى که در این سال‏ها به سوریه کمک کرده یا اکنون می‌خواهند دربازسازى آن شرکت کنند، مشمول تحریم‏هاى خود می‏کند.

امام جمعه پردیس ادامه داد: با این‏ راهبرد و سیاست، آمریکا قصد دارد در سوریه بماند، اما قطعاً این آرزوى استکبار تحقق نخواهد یافت و جنگ اقتصادى و گرسنه نگاه داشتن مردم، نتیجه عکس خواهد داد.

وی اضافه کرد: این تحریم‌ها نه تنها بر ایران تاثیری نخواهد گذاشت، بلکه ایجاد فرصت هم خواهد کرد؛ زیرا ما که می‏توانیم از تهدیدِ تحریم ونزوئلا در چندهزار کیلومترى ایران فرصت بسازیم و حتماً می‌توانیم از این تهدید نیز فرصت‏هاى بسیارى را براى جبهه مقاومت و ایران انقلابى به ‏وجود بیاوریم و تیغ سزار بی‌تردید کُند خواهد شد و سرانجام بر پیکره نحس رژیم صهیونیستى ضربه کارى را وارد خواهد ساخت.

انتهای پیام/67016/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول