اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

راه‌اندازی آمبولانس دریایی هرمز

یک آمبولانس دریایی پیشرفته از امروز (۱۳ تیرماه) برای خدمات‌دهی ‌فوریت‌های پزشکی و انتقال بیماران جزیره هرمز راه‌اندازی شد. این شناور دارای تجهیزات به‌روز اورژانس است و اقدامات اولیه برای نجات مجروحان در آن امکان‌پذیر است.

راه‌اندازی آمبولانس دریایی هرمز

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در مراسم بهره‌برداری از این آمبولانس دریایی که امروز با حضور دکتر فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، فرماندار بندرعباس و سایر مسؤولان استان برگزار شد، این آمبولانس رسما به بهره برداری رسید و آماده خدمت‌‌رسانی به مردم جزیره هرمز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یکی از اقدامات مهم این دانشگاه را ارائه خدمات اورژانسی به بیماران و مصدومان احتمالی در استان  دانست و گفت: امروز خرسندیم که یکی از به‌روزترین آمبولانس‌های دریایی منطقه را در اختیار داریم.

دکتر فرشیدی افزود: این آمبولانس دریایی از نوع فوق‌پیشرفته بوده و با دارا بودن امکانات و تجهیزات کامل پزشکی و اورژانسی برای رسیدگی به بیماران در مسیر جزیره هرمز به قشم و بندرعباس استفاده می‌شود.

وی عنوان کرد: این آمبولانس از قابلیت حمل همزمان ۳ بیمار با وضعیت عادی و ۵ بیمار با شرایط بحرانی برخوردار است و به نوعی یک آی‌سی‌یو متحرک به شمار می‌رود.

بخشدار هرمز هم در این زمینه گفت: با توجه به هماهنگی‌های انجام‌شده، آمبولانس دریایی جدید و آمبولانس قبلی هم‌زمان در جزیره خدمات خواهند داد.

سیدمجدالدین حسینی اضافه کرد: جا دارد از دکتر داوودی مسؤول سابق دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هم یاد شود که در این زمینه تلاش‌های زیادی داشتند که با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و مساعدت وزارت بهداشت ۳ شناور آمبولانس دریایی فوق‌پیشرفته به در دولت دوازدهم از کشورهای اروپایی خریداری و وارد هرمزگان شد.

 در سال‌های اخیر اختصاص آمبولانس دریایی یکی از خواسته‌های مهم اهالی و مسوولان جزیره هرمز بوده است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول