اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

دستورات استاندار خراسان شمالی برای تهیه بسترهای پرواز «بجنورد - عشق‌آباد»

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اقدامات لازم برای آماده‌سازی بستر پروازهای بجنورد به عشق‌آباد به موضوعاتی همچون رفع نیاز سیم‌کارت، ارز، تهیه دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا و فعال شدن اعزام گردشگر به ترکمنستان پرداخت.

دستورات استاندار خراسان شمالی برای تهیه بسترهای پرواز «بجنورد - عشق‌آباد»

به گزار خبرگزاری فارس از بجنورد محمدعلی شجاعی ظهر امروز در جلسه هماهنگی پروازهای بجنورد به عشق‌آباد اظهار کرد:  دو پرواز هفتگی مسیر بجنورد-عشق آباد به ظرفیت پروازهای فعلی استان افزوده می‌شود و تعداد پروازهای ATR استان به ۵ پرواز خواهد رسید.

وی افزود: برای تأمین تجهیزات لازم جهت برقراری پروازهای خارجی کمبودها جمع بندی شود تا بتوانیم از سطح ملی موضوع را پیگیری کنیم.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: هر دستگاه اجرایی مربوطه برای برقراری پروازهای خارجی که نیاز به مجوز از سطح ملی دارد باید تا ۵ روز آینده این مجوزها را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی پروتکل‌های بین‌المللی پرواز باید از سوی همه دستگاه‌های اجرایی مربوط رعایت شود و موضوعات مربوط به ارز و سیم‌کارت توسط بانک ملی و مخابرات استان کنترل شود.

شجاعی تأکید کرد: لیست اقلام ممنوع‌الورود طی مکاتبه‌ای از سوی گمرک استان با سایر دستگاه‌های اجرایی جمع‌بندی و در اختیار پلیس و سپاه قرار بگیرد و پروتکل‌های بین‌المللی بهداشتی در خصوص ویروس کرونا از سوی دانشگاه علوم پزشکی جمع‌بندی شود.

وی ادامه داد: برای تسریع در رفت‌وآمدها باید نحوه صدور ویزا در نشست با سفیر ترکمنستان در ایران و سفیر ایران در ترکمنستان بررسی شود.

استاندار خراسان شمالی در انتها به موضوع توریسم نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌های گردشگری استان برای جذب توریست از سراسر کشور برای پرواز به کشور ترکمنستان فعال و تمام نیروهای گردشگری استانی و ملی برای جذب توریست جهت برقراری تور گردشگری به ترکمنستان فعال شود، همچنین با توجه به زیرساخت‌های پزشکی استان می‌توانیم بحث توریست درمانی را پیگیری کنیم.

گفتنی است طی هفته گذشته پرواز برقرار پرواز بجنورد به عشق‌آباد ترکمنستان برای نخستین مورد موافقت سازمان هواپیمایی ایران قرار گرفت و قرار است این مسیر پروازی به‌زودی بازگشایی شود.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول