اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اجرای طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در سرخه

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه گفت: طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» با هدف اصلاح شیوه‌های زندگی خانواده‌ها و انتخاب الگوهای درست برای داشتن زندگی سالم اجرا شد.

اجرای طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» در سرخه

لیلا اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه، ضمن اشاره به اهمیت طح طرح «هر خانه، یک پایگاه سلامت» اظهار کرد: این طرح یک اتفاق تازه در نظام سلامت کشور بوده و از 28 اردیبهشت‌ماه آغاز شده است.

وی افزود: در این طرح، افراد بالای 18 سال به‌عنوان سفیر سلامت خانواده خویش انتخاب می‌شوند. سفیران سلامت در خانواده مسؤولیت حفظ سلامت خود و اعضای خانواده خویش را عهده‌دار هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه اضافه کرد: آن‌ها در زمینه اطلاع‌رسانی بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، تغذیه، بازتوانی خانواده، افزایش کیفیت زندگی سالمندان و شیوه زندگی مناسب حضور فعالی خواهند داشت.

اسکندری خاطرنشان کرد: درواقع، آن‌ها رابط بین ما در مرکز بهداشت و درمان و اعضای خانواده خود هستند. اطلاعات بهداشتی را در اختیار آن‌ها قرار داده و سفیران سلامت وظیفه انتقال اطلاعات را به اعضای خانواده خود بر عهده‌ دارند.

وی اضافه کرد: روند انجام کار در این طرح به این شکل است که از مرکز بهداشت سرخه با خانوارها تماس گرفته می‌شود و افرادی که شرایط فوق را داشته باشند، می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه افزود: تا زمان شیوع ویروس کرونا کلاس‌ها در قالب 21 پکیج آموزشی به‌صورت مجازی و بعد از آن به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و این آموزش‌ها به سفیران معرفی‌شده خانواده‌ها، داده خواهد شد.

اسکندری تصریح کرد: با تماس‌های انجام‌شده توسط کارکنان مرکز بهداشت شهرستان سرخه، تاکنون بالای 50 درصد از خانوارهای شهرستان سرخه، سفیران سلامت خود را به طرح هر خانه یک پایگاه سلامت معرفی کرده‌اند.

انتهای پیام/74003/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول