اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

مازندران در گیرودار وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی/۸۰ درصد مازندرانی‌ها هنوز کرونا نگرفته‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه ۸۰ درصد مردم مازندران با بیماری کرونا مواجه نشدند، گفت: با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنوز مبتلا نشدند اگر به سمت شرایط قرمز پیش برویم با مشکل مواجه خواهیم شد.

مازندران در گیرودار وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی/۸۰ درصد مازندرانی‌ها هنوز کرونا نگرفته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، درحالی وارد پنجمین ماه از شیوع ویروس کرونا در استان مازندران شدیم که آژیر قرمز کرونایی به صدا درآمد.

مازندران بعد از گذر از روزهای قرمز کرونایی در فروردین‌ ماه‌ امسال و اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد وضعیت زرد کرونایی به خود گرفت، اما موضوعی که باعث شد آژیر قرمز کرونایی در این استان به صدا درآید حضور مسافران بود که با ممنوعیت تردد و اعمال محدودیت‌های در سایر بخش‌های پرخطر و همچنین بحث اعمال قرنطینه خانگی شرایط عادی به خود گرفت.

موضوعی که باعث شد آژیر قرمز کرونایی در این استان به صدا درآید حضور مسافران بود که با ممنوعیت تردد و اعمال محدودیت‌های در سایر بخش‌های پرخطر و همچنین بحث اعمال قرنطینه خانگی، روزهای کرونایی حالت عادی به خود گرفت

از تعطیلات عید فطر و خرداد ماه باوجود اینکه مسؤولان هشدارهای لازم را در ارتباط با وضعیت قرمز در استان مازندران داده بودند کمتر به این موضوع توجه شد و پس از آن نیز بحث سفرها که آن را به عینه می‌توان در آمار ترددهای جاده‌ای لمس کرد موجب شد مازندران از وضعیت عادی خارج شود و آمار تعداد بیماران مبتلا و بستری به‌صورت معناداری افزایش یابد.

طی هفته گذشته نیز آمار تعداد مبتلایان و همچنین بستری به‌صورت قابل توجهی افزایش یافت که نتیجه آن مازندران را در وضعیت هشدار قرار گرفت و حتی چند شهر مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

 

*۷۱ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته به بیماران کرونایی افزوده شدند

دکتر سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران درباره آخرین وضعیت کرونا در استان مازندران، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۷۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۷۲ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستانها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

*بستری بودن ۳۳۳ بیمار

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۳۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسؤول با اعلام اینکه ۸۰ درصد مردم مازندران با بیماری کرونا مواجه نشدند، اضافه کرد: با توجه به اینکه بسیاری از افراد هنوز مبتلا نشدند اگر به سمت شرایط قرمز پیش برویم با مشکل مواجه خواهیم شد.

*تاکید جدی بر اقدامات پیشگیرانه طی 2هفته آینده

موسوی با تاکید بر اینکه مردم باید در طی دو هفته آینده اقدامات پیشگیرانه را به طور

مردم با نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و  فاصله فیزیکی حداقل یک متر و نیم ، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و لغو تجمعات و عدم حضور اماکن در  شلوغ موجب کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس کووید۱۹ در استان شوند.

جدی در دستور کار خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: با نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن ، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و  فاصله فیزیکی حداقل یک متر و نیم ، کاهش رفت و آمدهای غیرضروری و لغو تجمعات و عدم حضور اماکن در  شلوغ موجب کاهش شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال ویروس کووید۱۹ در استان شوند.

*آمل و بهشهر در وضعیت قرمز کرونایی

وی با بیان اینکه در سطح استان در زمینه کنترل اپیدمی ویروس کووید ۱۹ اقدامات موفقی انجام شد، به افزایش بیماران کرونایی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در برخی شهرستان‌ها مانند امل و بهشهر وضعیت قرمز است و در سایر  شهرستان‌ها نیز به دلیل فاصله اندک بین شهرستان‌ها این نگرانی وجود دارد که در این مناطق آمار بیماران افزایش پیدا کند.

 

موسوی نهادینه کردن فرهنگ ماسک زدن را بسیار مهم دانست و بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد:  فاصله فیزیکی  حداقل باید فاصله یک متر و نیم رعایت کنیم.

وی یادآور شد: باید اجتماعات را به هم بزنیم و جاهایی که سبب اجتماعات می‌شود زمینه ان را فراهم نکنیم.

*تشدید نظارت‌های بهداشتی بر واحدهای صنفی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران یکی از اقدامات مهم این دانشگاه را شناسایی بیماران مبتلا و افرادی که با بیمار در ارتباط بودند دانست و بیان کرد:  اگر استانداردها بهداشتی را در مجامع عمومی رعایت نکنیم آمار ابتلا افزایش پیدا می کند.

 

موسوی در پایان گفت: تمهیدات لازم برای آمادگی بیشتر مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان جهت پذیرش بیماران و همچنین برنامه‌های مختلف در خصوص تشدید نظارت‌های بهداشتی بر واحدهای صنفی در شهرستان‌ها اتخاذ شده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول