اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر انرژی روسیه

در دیدار سفیر ایران و معاون وزیر انرژی روسیه مقرر شد شانزدهمین دور کمیسیون مشترک دو کشور در سپتامبر سال جاری به صورت حضوری و یا مجازی برگزار شود.

گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر انرژی روسیه

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «آناتولی تیخانوف» معاون وزیر انرژی و دبیر روس کمیسیون مشترک همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و روسیه دیروز (جمعه) ۱۳ تیر در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو با کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار روند همکاری‌های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

در این ملاقات نحوه برگزاری شانزدهمین دور کمیسیون مشترک دو کشور در سپتامبر سال جاری مورد گفت‌وگو قرار گرفت و قرار شد این اجلاس در موعد مقرر به صورت حضوری و یا مجازی برگزار شود. 

لازم به ذکر است، پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه خرداد ماه سال جاری (۱۳۹۸) در ایران برگزار شد و شانزدهمین نشست قرار بود اوایل سال جاری شمسی در مسکو برگزار شود.
 برگزاری کارگروه همکاری‌های انرژی دو کشور و اجرایی شدن چندین پروژه جدید در زمینه‌های کشاورزی، انرژی، حمل و نقل از دیگر توافقات در این دیدار بود.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات، از حمایت‌های اخیر روسیه در مجامع سیاسی و بین‌المللی قدردانی کرد.

به گزارش فارس، روسیه اخیرا به قطعنامه پیشنهادی سه کشور اروپایی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رای منفی داد.سه کشور اروپایی عضو برجام (آلمان، فرانسه و انگلیس) اخیرا پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ارائه کردند که با ۲۵ رای مثبت در این شورا تصویب شد. کاظم غریب‌آبادی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در آژانس هم در واکنش به این اقدام اعلام کرد که اقدام مقتضی و مناسب را در واکنش به این قطعنامه اتخاذ می‌کند و مسئولیت و عواقب آن، بر عهده بانیانش خواهد بود

در این قطعنامه از ایران خواسته شده است به تعهدات خود در چارچوب ان.پی.تی و پروتکل الحاقی کاملا پایبند باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول