اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

مراحل قانونی واگذاری کارخانه قند فسا بزودی تکمیل می‌شود

در راستای حل مشکلات کارگران و چرخش دوباره چرخ تولید با هماهنگی دستگاه قضایی به زودی مراحل واگذاری کارخانه قند فسا تکمیل می‌شود.

مراحل قانونی واگذاری کارخانه قند فسا بزودی تکمیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس از تکمیل مراحل قانونی واگذاری کارخانه قند فسا خبر داد و با بیان این که حل مشکل حقوقی و قضایی واحدهای تولیدی استان در راستای تحقق شعار سال از جمله مصوبات سفر ریاست  قوه قضائیه به استان فارس بود گفت: در همین راستا پس از قطعی شدن واگذاری کارخانه قند فسا به بخش خصوصی واجدصلاحیت روند قانونی این واگذاری در دادگستری شهرستان فسا و تحت نظارت مقام قضایی انجام شده و به زودی این واحد تولیدی به بخش خصوصی واگذار می شود.

حجت الاسلام سید کاظم موسوی با اشاره به این که طبق مصوبات شورای تأمین شهرستان فسا  وظیفه بررسی پیشنهادات خریداران، بررسی صلاحیت خریداران و همچنین انجام امور حقوقی واگذاری و همچنین مسئولیت تصفیه بدهی کارخانه برعهده دادگستری قرار دارد اظهار داشت: این مصوبات پس از تأکید ریاست  قوه قضائیه در سفر به استان فارس  در دستور کارقرار گرفت و طی ۲۰ روز این مصوبات اجرا و هم اکنون کارخانه آماده واگذاری به خریدار بخش خصوصی و از سرگرفتن تولید می باشد.

وی تصریح کرد: شرکت خریدار، یک گروه صنعتی تحت عنوان مینو شامل ۵ شرکت می باشد که شرکت اصلی ۶۰ درصد سهام و چهار شرکت اقماری آن هر کدام مالک ۱۰ درصد سهام می باشند.

رئیس کل دادگستری فارس در خصوص واگذاری این واحد تولیدی بیان داشت: با ورود هیأت تصفیه تحت نظارت دادگستری ، طلبکاران قطعی این واحد شناسایی و با نظارت قضایی طلب این افراد پرداخت خواهد شد.

وی درخصوص مطالبات کارگری، حل مشکل بیمه و تأمین اجتماعی نیز بیان داشت: این مشکلات نیز تحت نظارت قضایی در حال بررسی است و بزودی مرتفع خواهد شد.

موسوی تصریح کرد: در این روند خریداران بلافاصله موظف به راه اندازی مجدد واحد تولیدی می باشند که دادگستری شهرستان بر این روند نظارت خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: ورود این گروه صنعتی به شهرستان فسا علاوه بر راه اندازی این واحد تولیدی بتواند زمینه رشد و رونق اقتصادی منطقه را نیز فراهم نماید.

همچنین وضعیت کلیه واحد های تولیدی استان فارس  به لحاظ حقوقی توسط روساء و دادستان های این استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس کل دادگستری استان فارس با صدور دستوری از روسا و دادستان های حوزه های قضایی خواست تا در حوزه های قضایی تحت مدیریت ضمن شناسایی واحد های تولیدی که به خاطر بدهی بانکی تعطیل شده اند اقدامات قانونی در راستای راه اندازی مجدد آن را در دستور کار قرار دهند.

موسوی با تأکید بر اینکه این اقدام در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و در اجرای تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید می باشد گفت: با تأکید ریاست قوه قضائیه مبنی بر ممنوعیت تعطیلی واحد های تولیدی بدهکار همه ما موظفیم ضمن شناسایی این دسته از واحدهای تولیدی اقدامات اولیه در راستای بازگرداندن آنها به چرخه تولید و فعالیت را در دستور کار قرار دهیم .

نماینده  قوه قضائیه در استان فارس در ادامه با بیان اینکه در صورت انتقال واحد تولیدی دارای مشکل نباید روند فعالیت این واحد ها متوقف و کارگران از کار بیکار شوند گفت: تغییر مدیریت در واحد های تولیدی و صنعتی باید در راستای بهبود فعالیت باشد و نه آنکه روند فعالیت متوقف و کارگران بیکار شوند و سرمایه های منقول و غیر منقول کارخانجات به حراج گذاشته شود.

وی در ادامه به روسا و دادستان های حوز های قضایی تأکید کرد: وضعیت کلیه واحد های تولیدی حوزه های تحت مدیریت خود به لحاظ عملیات بانکی و یا اقدامات حقوقی اشخاص علیه آنها بررسی و راستای رصد دوره ای وضعیت حقوقی این واحدها به صورت جداگانه به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان ارسال شود.

وی تصریح کرد: مجموعه قضایی استان فارس روند رو به رشد در خصوص اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی را که از سال گذشته در دستور کار داشت همچنان با قدرت ادامه خواهد داد و حامی بلامنازع تولیدکنندگان ، کارآفرینان و سرمایه گذاری مشروع در استان خواهد بود.

انتهای پیام/ش/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول