اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

نماد ورزش اسلام آبادغرب «هندبال» است/ لزوم تسریع روند تکمیل مجموعه ورزشی بزرگ «شهید شهبازی»

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلام آباد غرب گفت: این شهرستان در بسیاری از رشته‌های ورزشی همچون کشتی، بوکس، وزنه‌برداری استعدادهای خوبی را در خود جایی داده است و در سال‌های اخیر هندبال به نماد ورزش این شهرستان تبدیل شده است.

نماد ورزش اسلام آبادغرب «هندبال» است/ لزوم تسریع روند تکمیل مجموعه ورزشی بزرگ «شهید شهبازی»

علی کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار داشت: با توجه به حضور تیم هندبال زاگرس اسلام آبادغرب در لیگ برتر کشور و ایجاد شور و هیجان پیرامون این رشته ورزشی در این شهرستان، هندبال به یک ورزش پرطرفدار تبدیل شده است و همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف استاندار کرمانشاه بخشی از مشکلات این تیم برطرف شده و در سال بعد پرقدرت‌تر از قبل در لیگ حاضر خواهند شد.

وی با بیان این مطلب که این شهرستان نخبه‌های خوبی را در رشته‌های ورزشی مختلف در سطح جهانی معرفی کرده است، اضافه کرد: علاوه بر رشته ورزشی هندبال، شهرستان اسلام آبادغرب در رشته‌های همچون فوتسال و کشتی در دو بخش آقایان و بانوان نیز دارای استعدادهای بسیار خوبی است و قرار گرفتن سارا شیربیگی در بین هشت بانوی برتر رشته ورزشی فوتسال در جهان و کسب موفقیت‌های اخیر هانیه عاشوری در مسابقات کشتی آلیش خود گواه این مساله است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسلام آبادغرب ادامه داد: همچنین این شهرستان در رشته‌های ورزشی همچون بوکس، وزنه‌برداری، کاراته نیز استعدادها و علاقمندان بسیار خوبی را در خود را در سطح نوجوانان، جوانان و بزرگسالان جایی داده است و همواره اخباری از موفقیت‌های این عزیزان در این رشته‌های ورزشی در سطح جهانی منعکس می‌شود.

کرمی در خصوص آمار ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان در فدراسیون پزشکی ورزشی، گفت: بیش از 5 هزار ورزشکار سازمان یافته در شهرستان اسلام آباد در دو بخش آقایان و بانوان به فعالیت مشغول هستند اما آمار ورزشکاران واقعی این شهرستان بیشتر از این تعداد برآورد می‌شود و با توجه به ارزیابی‌های به عمل آمده بیش از 15 هزار ورزشکار در قالب رشته‌های مختلف در این شهرستان فعال هستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسلام آبادغرب در پاسخ به این سئوال که بزرگ‌ترین موانع و مشکلات توسعه ورزش در این شهرستان چیست، گفت: نبود خانه کاراته و وزنه‌برداری و عدم تکمیل مجموعه ورزشی بزرگ شهید شهبازی بزرگترین مشکلات این شهرستان است چرا که مجموعه ورزشی شهید شهبازی با فضای بالغ بر 40 هزار متر فضای فعالیت بسیاری از ورزش‌های شهرستان را در خود جای داده است اما به علت نبود اعتبارات لازم از مسائل ساده‌ای چون محوطه‌سازی و مبلمان نیز بی‌بهره است.

وی ادامه داد: رشته وزنه‌برداری استعدادهای خوبی را در سطح ملی در خود جایی داده است و درخشش‌های اخیر محمد فتاحی خبر از ظهور یک ستاره جدید در این رشته ورزشی از شهرستان اسلام آباد دارد و احداث و تکمیل مجموعه‌های ورزشی همچون خانه وزنه‌برداری و یا خانه کاراته و ورزش‌های رزمی به پرورش این استعدادهای ناب کمکی دو چندان خواهد کرد.

کرمی اضافه کرد: در صورت تکمیل سالن سه هزار نفری این مجموعه می‌توان به راحتی و با آغوش باز از سیل علاقمندان به ورزش هندبال در مسابقات لیگ برتر استقبال کرد و همچنین با تکمیل سایر سالن‌های این مجموعه نیز فضای فعالیت بسیاری از رشته‌های ورزشی فراهم خواهد شد.

توسعه ورزش در روستاها یکی دیگر از نقاط قوت این شهرستان است، کرمی با بیان این مطلب ادامه داد: در سال گذشته 15 پک ورزشی اقلام مختلفی همچون میز تنیس، دارت و تشک ورزشی در اختیار روستاهای تابع این شهرستان قرا گرفته است و همچنین با  ایجاد بیش از 10 زمین بازی بومی و محلی در روستاها شرایط ایجاد ورزش، شور و نشاط  نیز برای این قشر از جامعه فراهم شده است.

وی در پاسخ با اشاره به فعالیت ورزشی مناسب بانوان در این شهرستان، گفت: در این شهرستان بیش از 2 هزار بانوی ورزشکار سازمان یافته ثبت شده و با توجه احداث پارک بانوان در این شهرستان، زمینه فعالیت ورزشی بانوان در بسیاری از رشته‌ها همچون، پیاده‌روی، دو، آمادگی جسمانی و دوچرخه‌سواری فراهم شده است این مهم نشان از موفقیت بانوان در بعد همگانی ورزش در اسلام آبادغرب و ظهور استعدادهای همچون سارا شیربیگی و هانیه عاشوری نشان از موفقیت آن‌ها در بخش قهرمانی دارد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول