اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

پارچه رباتیک تبدیل به پوشیدنی درمانی می‌شود

محققان دانشگاه هاروارد یک تکه پارچه با خواص رباتیک را به یک محصول پوشیدنی با خواص درمانی مبدل کرده اند. پارچه یاد شده از قابلیت های منحصر به فردی برخوردار است.

پارچه رباتیک تبدیل به پوشیدنی درمانی می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، ربات پوشیدنی هاروارد با خواص درمانی از قابلیت بادکردن و سپس جمع کردن بدنه خود به طور خودکار و بدون نیاز به استفاده از هیچ گونه ابزار و امکانات خارجی برخوردار است.

این پارچه رباتیک منعطف استات نام گرفته و متشکل از کیسه های محکم بسته شده حاوی مایعات موسوم به نووک ۷۰۰۰ برای تسهیل باز و بسته شدن است. ابعاد کیسه های حاوی مایعات مذکور بعد از گرم شدن صدبرابر می شود و در صورت سرد شدن این حجم کاهش یافته و همین انقباض و انبساط به حرکت پوشیدنی مذکور کمک می کند.

 

برای تسهیل حرکت این ربات از رشته های نقره رسانا نیز استفاده شده است. از این پوشیدنی رباتیک می توان برای مداوای جراحات و کمک به بهبود بافت های آسیب دیده، کاستن از درد زخم های بستر و جراحت های عضلانی و غیره استفاده کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول