اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

رباتی که از یک پل با عرض 6 سانتی‌متر عبور می‌کند

محققان یک ربات چهار پار را به منظور حفظ تعادل آموزش داده‌اند، در حال حاضر ربات مذکور می‌تواند از یک پل با عرض فقط 6 سانتی‌متر عبور کند.

رباتی که از یک پل با عرض 6 سانتی‌متر عبور می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارs به نقل از انگجت، محققان یک ربات چهار  پار را به منظور حفظ تعادل آموزش داده‌اند و در حال حاضر ربات مذکور می‌تواند از یک پل با عرض فقط ۶ سانتی‌متر عبور کند.

این ربات توسط محققان ایتالیایی توسعه داده شده و ۹۰ کیلوگرم وزن دارد؛ در حالی که ربات‌های چهار پا می‌توانند به شاهکارهای چشمگیر مانند کشیدن هواپیما یا بالا رفتن از حصار دست یابند، اما هنوز هم محدودیت‌هایی دارند.

ربات‌ها در بیشتر موارد، برای پیاده روی به سطح نسبتاً بزرگی احتیاج دارند و تیمی از محققان رباتیک ایتالیایی به دنبال تغییر آن هستند؛ آنها یک کنترل کننده رباتیک ایجاد کرده‌اند که به ربات اجازه می‌دهد تا از یک پرتو نازک عبور کند.

این ربات چهار پا می‌تواند تنها با دو پا تعادل برقرار کرده و مسیر را طی کند؛ در شبیه سازی‌های دیجیتال، کنترلر به یک ربات ۹۰ کیلوگرمی اجازه می‌داد تا از یک پل تنها با عرض شش سانتی‌متر عبور کند.

در ایالات متحده، «Boston Dynamics 'Spot» احتمالاً محبوب‌ترین ربات چهار پا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول