اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

محیط‌بانان سربازان خط مقدم جبهه زندگی هستند

استاندار مرکزی گفت: محیط‌بانان سربازان خط مقدم جبهه زندگی و استمرار حیات هستند.

محیط‌بانان سربازان خط مقدم جبهه زندگی  هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی صبح امروز در مراسم تقدیر از محیط‌بانان استان مرکزی با حضور در منطقه حفاظت‌شده هفتاد قله ضمن تقدیر از تلاش‌های محیط‌بانان در حفظ و حراست از عرصه‌های طبیعی در جریان اقدامات انجام شده در حوزه محیط زیست و شرایط کاری محیط‌بانان قرار گرفت.

استاندار مرکزی در این مراسم عنوان کرد: خوشبختانه در سال‌ها و دهه اخیر باور عمومی مردم به حفظ محیط زیست و جلوگیری از ورود آسیب به طبیعت رو به  افزایش بوده و مردم ارزش محیط زیست و عدم خسارت و ضربه به آن را بهتر درک می‌کنند.

سیدعلی آقازاده افزود: لباس شما محیط‌بانان بسیار بسیار مورد اطمینان مردم است و این امر سرمایه بزرگی برای شما حافظان طبیعت است.

بی‌توجهی به حفظ محیط زیست می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد

وی حفاظت از محیط زیست را یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت ارشد استان برشمرد و ادامه داد: بی‌توجهی به حفظ محیط زیست می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد و تمام دستگاه‌های استان همگام و در خدمت محیط زیست هستند و همگی در تلاش هستیم تا چرخه خلقت و طبیعت بتواند خوب عمل کند.

در ادامه رضا میرزائی مدیرکل مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از اقدامات انجام شده در راستای بهسازی، نوسازی و تجهیز محیط بانی‌های استان در سال گذشته خبر داد و گفت: سه پاسگاه محیط بانی در استان عملیاتی و 8  آبشخور جدید و 2 مخزن 50 لیتری آب در مناطق تحت مدیریت ساخته شده است.

وی با اشاره به ضرورت صیانت از گونه‌های جانوری برای پایداری نظم طبیعت  و لزوم بررسی علمی مقابله با بیماری‌ها در حیات وحش و تیمار وحوش آسیب دیده از پایان عملیات ساخت مرکز تیمار حیات وحش با زیربنای ۲۲۰متر مربع در سر محیط بانی ابراهیم آباد در منطقه حفاظت شده هفتاد قله خبر داد و افزود: در این مرکز فضاهایی برای نگهداری وحوش علف‌خوار، گوشت‌خوار، پرندگان شکاری و آبزیان پیش‌بینی شده است.

 عملیات ساخت مرکز تیمار حیات وحش با زیربنای ۲۲۰متر مربع در سر محیط بانی ابراهیم آباد در منطقه حفاظت شده هفتاد قله به پایان رسید

 

میرزایی با بیان اینکه استان مرکزی خاستگاه سوم کشور در حوزه تنوع زیستی است، ادامه داد: در شورای عالی محیط زیست کشور پیگیری ارتقای منطقه حفاظت شده هفتاد قله به پارک ملی هستیم و اقدامات لازم در این راستا در دست انجام است.

وی بیان کرد: با وجود اینکه با کمبود نیروهای اجرایی استان در حوزه محیط‌بانی روبرو هستیم، ولی همه محیط‌بانان استان در تلاش هستند با تعصب و تعهدی که سرلوحه کار خود قرار داده‌اند بتوانیم در کنار هم رسالت بزرگ حفظ آیات و نشانه‌های الهی که ذخائر ژنتیکی گیاهی و جانوری کشور عزیزمان ایران است را به نحو احسن به انجام برسانیم.

در پایان این مراسم با اهدا لوح از طرف استاندار مرکزی از محیط‌بانان تقدیر شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول