اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تخلف در دانشگاه علامه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان

دانشگاه علامه در یک تخلف، قانون منع به کارگیری بازنشستگان را زیر پا گذاشته و همچنان به ادامه کار یکی از روسای دانشکده ها اصرار می ورزد.

تخلف در دانشگاه علامه از قانون منع به کارگیری بازنشستگان

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشگاه علامه در یک تخلف، قانون منع به کارگیری بازنشستگان را زیر پا گذاشته و همچنان به ادامه کار یکی از روسای دانشکده‌ها اصرار می ورزد.

بر همین اساس محمد مهدی فرقانی رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه در بهمن ماه 98 می‌بایست بازنشسته شود و ترک خدمت کند، اما شنیده شده برخی از مسئولان دانشگاه، بدون تبعیت از قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌کوشند او را همچنان در دانشگاه نگه دارد و حتی رتبه علمی او از دانشیاری به استاد تمامی ارتقا یابد. این در حالی است که پرونده ارتقاء استادی فرقانی نواقصی اساسی دارد که از جمله آنها نداشتن مقاله ISI و کتاب تالیفی است.

ماده واحده قانون اصلاح منع به کارگیری بازنشستگان،که می‌گوید: «از تاریخ ابلاغ این قانون، به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا بازخرید شده یا بشوند، در دستگاه های اجرایی موضوع ماده ( 5) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 8/7/1386 و کلیه دستگاه هایی که به نحوی از انحاء از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند، ممنوع می باشد.»

گفته می شود محمد مهدی فرقانی در سال 1376 از موسسه کیهان که نهاد عمومی است بازخرید شده و بابت بازنشستگی حقوق دریافت کرده است. درحالی که تا سال 1395 براساس قانون خدمات کشوری و بند (ب) قانون برنامه پنج ساله که عضو هیات علمی می توانست بعد از بازخریدی و یا بازنشستگی در استخدام دانشگاه باشد و به خدمت ادامه دهد اما با تصویب قانون فوق الاشاره وی تا شش ماه بعد از تصویب قانون می بایست پست مدیریتی را ترک کرده و از دانشگاه مستعفی شود، اما نه تنها این کار را نکرده بلکه با حفظ مسئولیت ریاست دانشکده به دنبال ارتقاء از دانشیاری به استادی است و از حمایت غیرقانونی رئیس دانشگاه هم برخوردار شده است.

طبق تبصره 5 ماده قانون فوق الاشاره، رئیس دانشگاه نمی تواند با تمسک به قوانین و آئین نامه‌های قبلی، وی را به عنوان مستخدم و حقوق بگیر نگه دارد. تبصره 5 این ماده تاکید می کند: « از تاریخ ابلاغ این قانون، ماده(41) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1384 /8 / 15، ماده (91) قانون استخدام کشوری مصوب 1345/ 3/ 31، ماده (95) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386 /7/ 8 و بند (ب) ماده (65) قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی مصوب 1389 /10 / 15 نسخ می شود.»

فرقانی علاوه بر تخلف قانونی از ماده واحده قانون اصلاح منع به کارگیری بازنشستگان، از 22 بهمن ماه سال 1398 به دلیل کهولت سن (67 سالگی)، مشمول قانون بازنشستگی است و طبق قانون باید همه حقوق دریافتی را با جریمه ( به دلیل تصرف غیرقانونی در اموال دولتی) به صندوق دولت بازگرداند و با مافوق وی هم برخورد قانونی شود.

مسئولان دانشگاه با عطف به ماسبق کردن قانون اختیارات رئیس دانشگاه (که با قانون فوق الاشاره نسخ شده است)؛ نه تنها وی را بازنشسته نکرده بلکه همچنان رئیس دانشکده نگه داشته اند و علاوه بر آن می خواهند وی را به سمت استادی ارتقاء دهند تا دوسال دیگر هم رئیس دانشکده باقی بماند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول