اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

مشارکت بیش از ۵٠٠٠ نفر در «پویش درخت دوستی بنشانیم»

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از مشارکت بیش از ٥٠٠٠ نفر در «پویش درخت دوستی بنشانیم» خبر داد.

مشارکت بیش از ۵٠٠٠ نفر در «پویش درخت دوستی بنشانیم»

پیام جوادیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اجرای پویش ملی درخت دوستی بنشانیم در قم، اظهار کرد: این پویش مردمی با موضوع کاشت درخت و حفظ و مراقبت از فضای سبز شهر قم در هفته منابع طبیعی و روز ملی درختکاری به همت سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سال‌های ٩۶ و ٩٧ برگزار شده بود که امسال نیز برای سومین سال متوالی به صورت استانی و ملی برگزار شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اذعان به اینکه هدف از برگزاری این پویش جلب مشارکت‌های مردمی برای حفظ و توسعه فضای سبز بود که دو سال گذشته بیش از ٢٠ هزار نفر از شهروندان قمی در آن مشارکت کردند، گفت: در همین راستا در نشست هم‌اندیشی مدیران عامل سازمان‌های پارک‌ها و فضای سبز شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور که در استان البرز برگزار شد به پیشنهاد سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، شعار «درخت دوستی بنشانیم» به‌عنوان شعار سال کشوری انتخاب شد.

جوادیان اضافه کرد: با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم مشارکت همه اقشار و گروه‌ها در این پویش، وزیر کشور دستور ویژه‌ای جهت برگزاری این پویش به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه در این پویش سراسری شهروندان با ارسال کلمه «درخت» به سامانه ٣٠٠٠١٣٩٧ در پویش عضو شده و سازمان از سوی آن‌ها یک نهال در عرصه‌های جنگلی کاشت، تصریح کرد: علاوه بر این، شهروندان از اعتبار خرید گل و گیاه با تخفیف ٣٠ درصدی بهره‌مند شدند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خاطرنشان کرد: در هفته ملی منابع طبیعی و روز درختکاری سال ١٣٩٨ نیز با وجود مشکلات و محدودیت‌های ناشی از انتشار ویروس منحوس کرونا شاهد مشارکت بیش از ۵ هزار نفر از شهروندان در این پویش بودیم.

جوادیان اضافه کرد: البته با توجه به شیوع بیماری برگزاری جشن‌های درختکاری و سایر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده لغو و اغلب برنامه‌ها در حوزه فرهنگ‌سازی کاشت نهال و برنامه‌های خانوادگی در داخل منازل طراحی شد.

انتهای پیام/78027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول