اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

250 شرکت دانش بنیاد در شهرک کاوش استان البرز راه اندازی می‌شود

نماینده مردم ساوجبلاغ، هشتگرد و نظرآباد با بیان ظرفیت های شرکت های دانش بنیان در حل مشکلات کشور گفت: در شهرک کاوش طی سه مرحله 250 واحد دانش بنیان اثرگذار راه اندازی خواهد شد.

250 شرکت دانش بنیاد در شهرک کاوش استان البرز راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، علی حدادی، نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در حاشیه بازدید از شهرک تحقیقاتی و فناوری کاوش، ضمن تبریک روز قلم، گفت: امروز اهمیت دانش و پیشرفت علمی بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانیم که رشد و پشیرفت کشور منوط به رشد علمی و فناوری است.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قلم، پژوهشی و علم از هم جدا نیستند، ادامه داد: امروز شاهد تقابل تمدن غرب با تمدن اسلام ناب محمدی (ص) هستیم و انقلاب اسلامی مبتنی بر کلام قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) به عنوان چکیده معارف اسلامی در مقابل دنیای غرب قد علم کرده است.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان با هدف فعالیت جوانان کارآمد و دانش محور فراهم شده است، اظهار کرد: در این شهرک طی سه مرحله تا 250 واحد دانش بنیان که می تواند در حد ملی اثرگذار باشد راه اندازی خواهد شد.

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در صدد هستیم مدیران شهرک دانش بنیان کاوش در شورای اداری استان حاضر شوند و با طرح مشکلات خود و هماهنگ کردن مدیران استان با نیازهای این مجموعه شاهد توسعه و شکوفایی این مرکز مهم علمی استان و کشور باشیم.

وی در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به مشکلات معیشتی مردم افزود: مجلس اولویت خود را ایجاد اشتغال و بهبود فضای اقتصادی قرار داده است؛ در این راستا قرار شد در میدان باشیم و واقعیت جامعه را درک کنیم و متناسب با آن ها در مجلس گام‌های عملی برداریم.

حدادی باتأکید بر اینکه اشرافی گری مسؤولان سم مهلک کشور است، اظهار کرد: تریبون مجلس امانتی در دست ما است و باید قدر فرصت خدمت به مردم را بدانیم.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضروریت تحقق شفافیت در عملکرد نمایندگان و مجلس اظهار داشت: یک مجلس قوی زمانی می تواند داعیه مبارزه با فساد را داشته باشد که در عمل خودش شفاف باشد و از شفافیت استقبال کند.

وی یادآور شد: مبارزه با فساد و رانت نیازمند همراهی مردم است و این مطالبه جدی امروز جامعه ماست.

سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس لازمه شکوفایی تولید را توسعه پژوهش هدفمند عنوان کرد و افزود:پژوهش و حرکت علمی کیفیت در تولید را به همراه خواهد داشت. چرا تولید با محور‌های پژوهشی فاصله دارد؟  اگر به پژوهش اهمیت دهیم و متناسب با نیازهای مان پژوهش کنیم و بر اساس پژوهش هدفمند تولید کنیم بخش مهمی از مشکلات مرتفع خواهد شد.

در برخی موارد قانون به درستی تعریف شده است اما نظارت کافی و وافی نبوده است و امروز مجلس نظارت قانونی خود را به کار خواهد گرفت تا این روند اصلاح شود

 

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع موانع قانونی که سنگ سر راه تولید  است در دستورکار مجلس قرار دارد، اضافه کرد: در برخی موارد قانون به درستی تعریف شده است اما نظارت کافی و وافی نبوده است و امروز مجلس نظارت قانونی خود را به کار خواهد گرفت تا این روند اصلاح شود.

وی با اشاره به اینکه در موضع مطالبه گری خواهیم ایستاد، ادامه داد: با پشتوانه و پشتیبانی مرکز پژوهش‌های مجلس از مسؤولان در موضوعات مختلف مطالبه‌گری خواهیم داشت.

حدادی با بیان اینکه اگر نظارت میدانی را در دستور کار قرار دهیم موفق خواهیم بود، بیان کرد: سعی کرده ایم در کف جامعه و کنار مردم قرار بگیریم و در این راستا در روستاهای محروم حاضر شدیم و مشکلات را پیگیری کردیم و این روند را ادامه می‌دهیم.

حدادی تصریح کرد: مطالبات متعددی از مسؤولان اجرائی داشته ایم و معتقدیم باید به مشکلات خردو کلان مردم توجه داشته باشیم،  و مشکلات افسارگسیخته بازار را با وحدت، انسجام و همدلی بر طرف خواهیم کرد و اگر افرادی بخواهند سهل انگاری داشته باشند مطالبه گری را به صورت جدی در صحن مجلس انجام خواهیم داد.

خام فروشی را به حداقل برسانیم و تولیدات کشاورزی در کشور فرآوری شوند تا اشتغال و ارزآوری برای کشور داشته باشد

 

حدادی با اشاره به ظرفیت بالای تولیدات کشاورزی در استان البرز اضافه کرد: بیش از 2 میلیون تن محصولات کشاورزی در استان البرز تولید می‌شود که بیش از یک میلیون تن از این حجم  به ساوجبلاغ، نظرآبادو طالقان مربوط می شود. باید خام فروشی را به حداقل برسانیم و تولیدات کشاورزی در کشور فرآوری شوند تا اشتغال و ارزآوری برای کشور داشته باشد. 

وی ادامه داد: از کارگران و کارآفرینان حمایت خواهیم کرد، کارآفرینی را تشویق خواهیم کرد و همچنین اجازه نمی دهیم حق کارگر خورده شود و پیگیر مطالبات این قشر نیز هستیم.

حدادی با اشاره به مشکلات مسکن اظهار کرد: باید از مشکلات مسکن حرکت برون رفتی داشته باشیم. جوانان امروز توانانی اجاره خانه را ندارند، متاسفانه شرایط مسکن خوب نیست و نیازمند توجه جدی به این حوزه هستیم.

انتهای پیام/ب/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول