اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

افزایش 4 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

هرچند قیمت نفت طی هفته گذشته افزایش 4 درصدی را ثبت کرد اما رکورد زدن تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا، قیمت طلای سیاه را از 43 دلار در هر بشکه پایین آورد.

افزایش 4 درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا که بر نگرانی در مورد تقاضا برای سوخت دامن زد، قیمت نفت در آخرین روز معاملات بازارهای جهانی به کمتر از 43 دلار رسید اما هفته ای افزایشی را به علت عرضه کمتر و بروز نشانه های بیشتر از رشد اقتصادی رقم زد.

آمریکا 55 هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را در روز پنج شنبه اعلام کرد که یک رکورد جدید روزانه در جهان برای این بیماری محسوب می شد. این افزایش می تواند رشد فرصت های شغلی در آمریکا را در ماه ژوئن را تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: ثبت بیش از 50 هزار ابتلای روزانه در آمریکا در سومین روز متوالی

لوئیس دیکسون، تحلیلگر رایستاد انرژی گفت: «اگر این روند ادامه یابد، تقاضا برای نفت در منطقه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.»

هر بشکه نفت برنت با 34 سنت کاهش 42.80 دلار در هر بشکه فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 33 سنت کاهش 40.32 دلار معامله شد.

استفان برناک، دلال بازار گفت: «بهبود اقتصادی شکننده آمریکا با افزایش شمار مبتلایان جدید، در معرض خطر قرار دارد.»

هر دو شاخص نفتی در روز پنج شنبه بیش از 2 درصد افزایش قیمت را ثبت کردند که ناشی از آمار قوی فرصت های شغلی آمریکا و کاهش ذخایر نفت این کشور بود. نفت برنت طی هفته گذشته 4 درصد افزایش ارزش را ثبت کرد.

نشانه های بهبود اقتصادی و کاهش عرضه پس از ثبت رکورد کاهش عرضه اوپک پلاس، به نفت برنت کمک کرده بود تا از کمترین رقمی که در 21 سال گذشته برابر با 16 دلار در ماه آوریل ثبت کرده بود، بیش از 2 برابر شود.

یک بررسی خصوصی نشان داد بخش خدمات چین در ماه ژوئن، سریع ترین سرعت رشد در یک دهه گذشته را داشته و این امر امید به بهبود اقتصادی را تقویت کرد.

تولید نفت اوپک در ماه ژوئن به کمترین میزان در ماه ژوئن رسید و تولید نفت روسیه نیز به نزدیکی سهمیه تعیین شده اوپک پلاس رسید.

به گزارش فارس، کشورهای عضو اوپک و هم پیمانانش موسوم به گروه اوپک پلاس توافق کردند تا تولید خود را از ابتدای ماه می، به میزان بی‌سابقه 9.7 میلیون بشکه در روز  کاهش دهند و این اقدام با هدف خنثی کردن افت قیمت نفت و کاهش تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا صورت گرفت.

سهم اوپک از این کاهش 6.084 میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس این آمار، «جدا از ایران، لیبی و ونزوئلا که از این توافق مستثنی هستند، 10 عضو دیگر اوپک همچنان 1.55 میلیون بشکه در روز از تعهد کامل به این توافق فاصله دارند.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول