اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

انتقاد از منتشر نشدن آمارنامه دارویی/ سرانجام «تیتک» چه شد؟

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی با انتقاد از منتشر نشدن آمارنامه دارویی گفت: باید دید کدام گروه‌ها مانع انجام اقدامات اصلاحی می‌شوند.

انتقاد از منتشر نشدن آمارنامه دارویی/ سرانجام «تیتک» چه شد؟

فرامرز اختراعی رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس اظهار داشت: خوشبختانه وزیر بهداشت اشراف کاملی در حوزه صنعت دارو دارند و پس از ورود با جدیت با مافیای دارو مقابله کرد، البته مافیای نظام دارو و تجهیزات پزشکی روش‌های نفوذ بسیار قوی دارد و وزیر بهداشت به تنهایی قابلیت مقابله 100درصد با این موارد را نداشته باشد و باید سایر نهادها مانند قوه قضاییه به این موضوعات ورود کنند.

وی با بیان اینکه ترند منحنی مقابله با مفاسد دارویی شیب مناسبی داشته است افزود: انتظارات ما زیاد است و امیدواریم شاهد روزی باشیم که حتی مجوز یک قلم داروی وارداتی که تولید مشابه داخل دارد داده نشود، ضمن اینکه از حوزه تولیدکنندگان داخلی تعهداتی به کشور داده‌ایم و به محض اینکه احساس کنیم از این قضیه سو استفاده می‌شود پروانه تولید به سایر تولید کنندگان داده خواهد شد و انحصار شکنی خواهیم کرد

اختراعی افزود: هنوز شاهد نابسامانی‌هایی از بابت وجود فساد دارویی هستیم ولی وضعیت ما بسیار امیدبخش شده و امیدواریم با حمایت جامعه پزشکی در عدم تجویز داروهای خارجی گام‌های موثری در راستای حمایت از تولید داخل برداشته شود.

اختراعی با بیان اینکه کیفیت داروهای داخلی ایده‌آل است و بعید است کسی بتواند کیفیت داروهای تولید داخل را زیر سوال ببرد به دلیل اینکه کیفیت داروها قابل اندازه‌گیری است هرچند گاهی برخی ادعا دارند که به دلیل تفاوت‌های فیزیولوژیک دارویهای مصرفی اثر مثبت ندارد اما این موضوع هم باید از طریق سازمان غذا و دارو با مستندات پیگیری شود.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان مواد دارویی با انتقاد از عدم انتشار آمارنامه دارویی اظهار داشت: منتشر نشدن آمارنامه دارویی از جمله گلایه‌های ما است و همچنین برطرف نشدن مشکلات سامانه تیتک نیز باید در دستور کار قرار گیرد. باید دید کدام گروه‌ها مانع انجام این اقدامات اصلاحی می‌شود و چرا ضعف‌های سامانه تیتک برطرف نمی‌شود.

وی گفت: حمایت از سیستمی که مشکلات دارد خوب نیست و این سیستم باید اصلاح شود و امیدواریم در چند ماه اخیر شاهد اصلاح این سیستم باشیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول