اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وصول ۱۶۲ میلیارد تومان مطالبات شهرداری سنندج از ادارات/همکاری سپاه، سنندج را از یک بحران نجات داد

شهردار سنندج گفت: با تعامل و همکاری بسیار خوب و همراهی و حسن نیت مجموعه سپاه بیت‌المقدس، 32 هکتار زمین به فضای آرامستان بهشت محمدی الحاق شد و گرنه با شرایط بحرانی دفن اموات مواجه می‌شدیم.

وصول ۱۶۲ میلیارد تومان مطالبات شهرداری سنندج از ادارات/همکاری سپاه، سنندج را از یک بحران نجات داد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حشمت‌اله صیدی صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کردستان که به مناسب روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با حضور اعضای شورای شهر سنندج برگزار شد، ضمن تبریک روز شهرداری‌ها اظهار کرد: در این دوره از فعالیت شورا و شهرداری‌ که نزدیک به سه سال از فعالیت آنان می‌گذرد در یک فضای تعاملی بسیار مناسب و دوسویه با هماهنگی و همسویی با ارجعیت منافع عمومی بر منافع شخصی و سیاست‌گذاری‌های مناسب از جمله صرفه‌جویی و تلاش جهادی و شبانه‌روزی در این تنگناهای اقتصادی خدمات مناسبی در حد توان به مردم ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که طی چند سال اخیر در حوزه مدیریت شهری انجام گرفت و شاید کمتر مورد توجه بوده موضوع آرامستان بهشت محمدی سنندج است که در سنوات گذشته به خاطر کمبود فضا برای دفن اموات با مشکل مواجه بودیم و وضعیت به سمت بحران جلو می‌رفت.

وی افزود: به ناچار اموات در بین قبور قدیمی خاکسپاری می‌شد که کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی برای پرسنل بود و حتی موجب نارضایتی مردم می‌شد.

شهردار سنندج تصریح کرد: با تعامل و همکاری بسیار خوب و با همراهی و حسن نیت مجموعه سپاه بیت‌المقدس توانستیم حدود 32 هکتار زمین را به این فضا اضافه کنیم و در شرایطی که الان با اموات کرونایی مواجه هستیم اگر این فضا وجود نداشت با مشکل دفن اموات مواجه بودیم.

صیدی با بیان اینکه شهرداری سنندج با همراهی شوراها در حوزه‌های مختلف عمرانی و غیره کارهای خوبی انجام داده است، گفت: به ویژه در بعد فرهنگی توانستیم فضایی نشاط‌آور و روحیه‌انگیزی را برای مردم ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: کمربندی آبیدر، مسیر دوچرخه‌سواری و بلوار 36 متری دگایران از پروژه‌های تاثیرگذار و قابل توجهی است که در این دوره افتتاح شده است.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: بلوار کردستان نیز یکی دیگر از پروژه‌های مهم در شهر سنندج است که فعلا به دلیل آماده نبودن فضای سبز آن به صورت رسمی مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

صیدی گفت: اجرا و بهره‌برداری این پروژه‌ها نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی و همچنین رضایتمندی مردم در سطح شهر داشته است.

وی اضافه کرد: در این شرایط سخت اقتصادی سعی کردیم از تمام ظرفیت‌ها برای اجرای پروژه‌ها و افزایش رضایتمندی مردم استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت قانون بودجه‌بندی و تبصره 5 توانستیم در سال 97 حدود 80 میلیارد تومان مطالبات شهرداری را وصول کنیم، گفت: از محل جذب این مطالبات بدهی‌هایی که به تامین اجتماعی و پیمانکاران داشتیم را پرداخت کنیم و بخشی از هزینه تملک آرامستان را از همین محل پرداخت کردیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: در سال گذشته با حمایت شورای اسلامی شهر از شهرداری توانستیم 162 میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌های اجرایی وصول کنیم.

صیدی افزود: امسال پروژه‌های بزرگی بدون دغدغه منابع مالی به خاطر جذب همین مطالبات شروع کرده‌ایم که یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، پیاده‌‌راه خیابان فردوسی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دستگاه‌های خدمات‌رسان در این نقطه مشغول به فعالیت و توسعه تاسیسات زیربنایی هستند، گفت: کارها به صورت شبانه روزی در طول 45 روز گذشته انجام شده و با سرعت قابل قبول پروژه در حال انجام است و بنا داریم امسال کاملا اجرایی شود.

صیدی گزارشی هم از پروژه‌های دیگر شهرداری سنندج ارائه کرد و گفت: تکمیل کامل بلوار کردستان و اتصال این پروژه به تقاطع سنجرخان و اتصال آن به بلوار دکتر حسینی از برنامه‌های در دست اجرای شهرداری است.

شهردار سنندج اضافه کرد: از سمت شمال شهر پروژه‌‌ای شروع شده که به پادگان وصل می‌شود و یکی از پروژه‌های مهم و شاخص محسوب می‌شود.

صیدی با بیان اینکه با اجرای این پروژه‌ها بخشی از مشکلات کلیدی شهر سنندج حل می‌شود، گفت: این پروژه در قالب سه بخش در حال انجام است و بنا داریم در همین فصل کاری پروژه‌ را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فضای سبز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری سنندج است که طی این یکی دو سال 1.5 متر به فضای سبز  شهر اضافه شده است.

شهردار سنندج اضافه کرد: با احداث پارک ۲۰ هکتاری قسمت جنوبی شهر در پشت هتل شادی و سایر فضاهای سبز و پارک‌های کوچک و بزرگ، امیدواریم به حد استاندارد در بهره‌مندی از فضای سبز دست پیدا کنیم.

صیدی در ادامه به پروژه‌های سرمایه‌گذاری در شهر سنندج هم گریز کوتاهی زد و گفت: 200 میلیارد تومان در پروژه مجتمع سنه سنتر سهم سرمایه‌گذار است و مجموعه این پروژه و سایر پروژه‌های شهرداری می‌تواند کمک قابل توجهی به موضوع اشتغال‌زایی در شهر داشته باشد.

شهردار سنندج خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشور به لحاظ اقتصادی و اشتغال با مشکلات مواجه است اجرای این پروژه‌ها با ورود سرمایه‌گذاران می‌تواند کمک قابل توجهی به رفع مشکلات اقتصادی مردم داشته باشد.

وی اضافه کرد: دستگاه عریض و طویلی مانند شهرداری با این بار از مسئولیت‌ها شاید در انجام برخی کارها نیز نقاط ضعفی داشته باشد و نتواند تمام مطالبات جامعه را اجرا کند اما تلاش ما این است در کمال صداقت و شفافیت در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول