اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

مطرح کردن قاچاق دام سرپوشی برای گرانی گوشت/ برخی مسؤولان آدرس غلط می‌دهند

در حالی که قیمت گوشت در بازار به روند صعودی خود ادامه می‌دهد برخی مسؤولان با مطرح کردن موضوع قاچاق دام می‌خواهند سرپوشی روی افزایش قیمت‌ها بگذارند.

مطرح کردن قاچاق دام سرپوشی برای گرانی گوشت/ برخی مسؤولان آدرس غلط می‌دهند

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، قیمت گوشت در بازار به رغم مؤلفه‌های معمول اقتصادی که باید در شرایط عرضه بالا روند کاهشی داشته باشد اما همچنان میل به افزایش دارد. برخی مسؤولان قاچاق دام از مرزهای غربی را مطرح می‌کنند و آن را توجیهی برای این افزایش قیمت‌ها عنوان می‌کنند.

علی‌اصغر ملکی رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به تازگی گفته است قیمت گوسفند زنده در بازار تهران 40 هزار تومان و در بازار عراق 90 هزار تومان است و این افزایش قیمت باعث شده که دام‌ها در کشور عراق به فروش برود و همین عاملی برای پایین بودن عرضه در داخل کشور شده است.

ملکی در حالی قاچاق دام را به عنوان عامل افزایش قیمت این محصول مطرح می‌کند که در ماه‌های گذشته هم قیمت‌ها مناسب نبوده و اینکه تولیدکنندگان استان‌ها از افزایش شدید عرضه گلایه داشتند اما قیمت‌ها قصد پایین آمدن نداشت و سوال این است که چطور در طول یک هفته قاچاق گسترده موجب کاهش عرضه دام در داخل کشور شده است؟

همچنین موضوع قاچاق دام از سوی تأمین‌کنندگان دام کشور تأیید نمی‌شود به طوری که منصور پوریان رئیس شورای تأمین کنندگان دام کشور با بیان اینکه قاچاق گوشت و دام از کشور صحت ندارد گفته است: «اگر قاچاقی هم انجام بشود میزان آن در حد قابل طرح کردن نیست و نمی‌تواند بر بازار داخل تأثیر بگذارد».

سال گذشته دولت برنامه‌های محدودیت انتقال دام از استانی به استان دیگر و طرح پلاک‌گذاری را برای جلوگیری از قاچاق تصویب کرد و سال گذشته هم اجرایی شد و این طرح توانست تا حدود زیادی جلوی قاچاق را بگیرد.

افزایش قیمت گوشت در داخل ناشی از بالا بودن قیمت خوراک دام، دلالی و واسطه‌گری و مهمتر از همه نبودن مدیریت مناسب در بخش بازار این محصول است و مسؤولان به جای قبول مشکلات آدرس غلط به مردم می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول