اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توضیحات شهردار زنجان درباره بدهی‌ 72 میلیارد تومانی و پرداختی آتش‌نشانان

شهردار زنجان درباره پرداخت 72 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری، شفاف‌سازی هزینه‌های فرهنگی، پرداختی کارگران و کارکنان آتش‌نشانی توضیح داد و گفت: امسال همچنین به صنایع داخل محدوده شهری 80 درصد تخفیف عوارض داده می‌شود.

توضیحات شهردار زنجان درباره بدهی‌ 72 میلیارد تومانی و  پرداختی آتش‌نشانان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حبیب ملایی یگانه صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: روز چهاردهم تیرماه به عنوان روز شهرداری‌ها نام‌گذاری شده است.

شهردار زنجان با اشاره به روزشمار هفته شهرداری‌ها بیان کرد: بر اساس شیوه‌نامه نکوداشت هفته شهرداری و دهیاری (۱۴ تا ۲۰ تیرماه) که از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به استانداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شده است.

وی تصریح کرد: روز شهرداری و دهیاری، جهش تولید و اقتصاد مقاومتی، روز شهرداری و دهیاری، صیانت از حقوق شهروندی، اعتلای سرمایه اجتماعی و قانون‌مداری، روز شهرداری و دهیاری، سکونت‌گاه زیست‌پذیر و ارتقای کیفیت زندگی،  روز شهرداری و دهیاری، آموزش، توانمندسازی و فناوری‌های نوین، روز شهرداری و دهیاری، ایثار، همگرایی و عملکرد جهادی، روز شهرداری و دهیاری، صیانت از هویت، کالبد، دانش بومی و میراث شهر و روستا، روز شهرداری و دهیاری، پویشی به سوی گام دوم انقلاب عناوین هفته شهرداری‌هاست.

یگانه در ادامه گزارشی از اقدامات شهرداری ارائه کرد و گفت: در این راستا نسبت به حل مشکل برخی از واحدهای تولیدی که با شهرداری مشکل داشتند، اقدام شده و در همین باره 80 درصد از عوارضات صنعتی که در داخل محدوده شهر زنجان است بخشیده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دو کارگروهی که شهرداری تکلیف دارد، مسؤولیت کمیته تدفین اموات به عهده شهرداری است، اضافه کرد: با توجه به شیوع این ویروس در اسفندماه تدفین اموات به آرامستان جدید منتقل شد و در این باره زحمات زیادی نیز متحمل شدیم.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه امروز تدفین اموات با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود، بیان کرد: همچنین به صورت مستمر نسبت به ضدعفونی آرامستان اقدام می‌شود.

یگانه همچنین از ضدعفونی کردن ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و بیان کرد: این امر نیز در راستای حفظ سلامت شهروندان انجام شد.

شهردار زنجان در ادامه گزارشی از اقدامات چهار ماهه فعالیت خود در شهرداری زنجان نیز ارائه کرد و گفت: شهرداری در زمینه پخت غذا برای نقاهتگاه‌ها و همچنین اطلاع‌رسانی درباره عدم حضور در مراسمات و تعطیلی فضاهای عمومی اقدام کرده است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت پارک‌ها صرفا به منظور استفاده از فضای آزاد است، تصریح کرد: از شهروندان می‌خواهیم از نشستن روی چمن‌ها خوددداری کنند.

یگانه از ارائه تخفیف به همه دکه‌ها و اماکن تجاری متعلق به شهرداری در اسفند و فروردین ماه به میزان 30 درصد خبر داد و گفت: در همین باره لایحه‌ای تقدیم شهرداری شده است که تخفیف عوارض کسب نیز لحاظ شود.

شهردار زنجان در ادامه گزارشی از وضعیت فعالیت پروژه‌های عمرانی ارائه کرد و گفت: یکی از مهمترین پروِژه‌ها سبزه میدان است که عملیات عمرانی آن از شهریور سال قبل آغاز شده است و از زمان‌بندی عقب بود اما تاکنون این پروژه 22 درصد پیشرفت دارد و فعلا 4 یا 5 درصد از برنامه عقب است.

وی با اشاره به اینکه مشکل دیگر سبزه‌میدان این است که قرارداد بسته شده فقط شامل قرارداد عمرانی است و نورپردازی پروِِژه جزو قرارداد نیست، تصریح کرد: ما باید در حین ساخت پروژه نسبت به کاشت فضای سبز، مبلمان و همچنین نورپردازی نیز اقدام کنیم.

یگانه با بیان اینکه مطلب دیگر مربوط به تملکات پروژه است، تصریح کرد: با لایحه تنظیم شده اعتبار پروژه به 40 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

شهردار زنجان با بیان اینکه رقم فعلی جمع تملکات 150 میلیارد تومان اعتبار است، اضافه کرد: اگر ما به دنبال این هستیم که پروژه طبق زمان بندی پیش برود، نیازمند تزریق اعتبارات استانی و اعتبار ستاد بازآفرینی است.

وی با اشاره به اینکه پروژه دیگر نیز بازگشایی پادگان است که پیگیر آن هستیم، بیان کرد: امیدواریم با توافقاتی که صورت گرفته نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام شود و هرچه سریعتر این پروژه به پایان برسد.

یگانه با اشاره به اینکه در ارتباط با تکمیل آرامستان و نواقصات آن نیز یک میلیارد تومان در بودجه پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: با توجه به شرایط پیش آمده این مبلغ به 3 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی احداث یادمان شهید گمنام، قبور اختصاصی، قبور چند طبقه و همچنین قبور جدید را نیز از دیگر موارد توسعه‌ای آرامستان عنوان کرد و گفت: همچنین در همین راستا نسبت به توسعه پارکینگ اقدام شده است.

شهردار زنجان در ارتباط با بخش یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) نیز گفت: کل هزینه اجرای این پل 37 میلیارد تومان تاکنون بوده است، اما یکی از موضوعاتی که در این پروژه داریم این است که مبلغ مورد نظر برای اجرای یوترن نیز باید تامین شود.

وی همچنین به اجرای پروژه پارک بانوان اشاره کرد و گفت: نواقصاتی این پارک داشت که طبق پیگیری برطرف شده و امیدواریم هرچه زودتر به مرحله بهره برداری برسدو

یگانه با اشاره به اینکه مهمترین کار سه ماهه نخست امسال راه‌اندازی پروژه‌های سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد: در این راستا نیز نسبت به ساخت برخی از پروژه‌ها اقدام شده است.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه برای پیشرفت شهر بسته سرمایه‌گذاری شامل 2 هزار میلیارد تومان پیشنهاد می‌شود که امیدواریم تا دو ماه آینده فراهم شود، تصریح کرد: اسناد مربوط به این پروژه آماده‌سازی شده است.

وی با اشاره به اینکه در ارتباط با نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز اقدامات لازم در حال انجام است، تصریح کرد: چند دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده که طی سال‌های آینده وارد ناوگان خواهد شد.

یگانه در ارتباط با تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداری‌ها نیز گفت: امروز بزرگترین چالش شهرداری نیروی انسانی است که امیدواریم مجوزهایی را نسبت به تبدیل نیروهای کارگری به کارمندی اخذ کنیم که در این رابطه اقداماتی انجام شده است.

شهردار زنجان در ادامه به مباحث فرهنگی و اقدامات شهرداری در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: در این رابطه نیز برنامه‌های متعددی برای امسال پیش‌بینی شده است، البته یکی از برنامه‌های شهرداری این است که هزینه‌های سازمان فرهنگی شفاف‌سازی شود.

وی با اشاره به اینکه بودجه فرهنگی 2 میلیارد و 900 میلیون تومان است، اضافه کرد: از این مبلغ حدود یک میلیارد تومان هزینه شده است که مطالبات مردمی بوده است.

یگانه با اشاره به اینکه وجود بحث کرونا نیز مزید بر علت شده است، که بسیاری از برنامه‌ها اجرایی نشود، تصریح کرد: امیدواریم با دو بار جابه‌جایی مدیریتی، اقدامات خوبی در حوزه فرهنگی انجام شود.

وی همچنین در ارتباط با گلایه کارگران فضای سبز و کارکنان آتش نشانی درباره کم بودن دریافتی خود گفت: اشل پرداخت حقوق در شهرداری پایین است و متفاوت از سایر دستگاه‌هاست از طرفی بازرسی نیز وارد عمل شده و اجازه پرداخت حقوق طبق اشل گذشته را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه پرداختی‌ها باید یک دوازدهم بودجه شهرداری باشد، بیان کرد: این امر شهرداری را دچار مشکل کرده است و لایحه اصلاحی در این باره تقدیم شده است که پرداختی داشته باشیم و اجازه پرداخت به شیوه گذشته را نمی‌دهد، اما امسال در برنامه داریم که 55 میلیارد تومان از بدهی‌های شهرداری پرداخت شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول