اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

نوآک: روند کم کردن کاهش تولید نفت اوپک پلاس از ماه آگوست آغاز می‌شود

وزیر انرژی روسیه گفت: انتظار می رود تولیدکنندگان نفت گروه اوپک پلاس از ماه آگوست، روند کم کردن کاهش تولید نفت را آغاز کنند همچنانکه از قبل هم بر سر این موضوع توافق شده بود.

نوآک: روند کم کردن کاهش تولید نفت اوپک پلاس از ماه آگوست آغاز می‌شود

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، الکساندر نوآک، وزیر انرژی روسیه گفت انتظار می رود تولیدکنندگان نفت گروه اوپک پلاس از ماه آگوست، روند کم کردن کاهش تولید نفت را آغاز کنند همچنانکه از قبل هم (بر سر این موضوع) توافق شده بود.

وی همچنین افزود بازار جهانی نفت احتمالا در ماه جولای به توافق عرضه و تقاضا برسد و شاید حتی با کمبود نفت خام هم مواجه شود درحالی که مصرف نفت ممکن است تا پایان سال 2021 به سطح قبل از بحران کرونا نرسد.

گروه اوپک پلاس که شامل روسیه است، توافق کردند تا در مجموع میزان تولید خود را حدود 9.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند که حدودا برابر با 10 درصد کل مصرف جهان است تا مانع از سقوط بیشتر قیمت نفت در اثر شیوع کرونا شوند.

این کاهش تولید بی سابقه قرار بود تا پایان ماه ژوئن باشد اما تا پایان ماه جولای تمدید شد.

وزرای نفت اوپک پلاس در نیمه ماه جولای در نشستی موسوم به کمیته مشترک نظارت وزیران مشترک (JMMC) گرد هم می آیند تا سطح بعدی کاهش را پیشنهاد دهند.

نوآک در کنفرانس اقتصادی «والدیا» که ب صورت آن لاین برگزار شد، گفت هیچ تصمیمی هنوز در مورد آینده این توافق (توافق کاهش تولید) گرفته نشده است.

وی افزود: «ما از ابتدای ماه آگوست بخشی از تولید را از سر خواهیم گرفت.»

منابع آگاه در اوپک پلاس به رویترز گفتند هیچ بحث و گفتگویی در مورد تمدید این کاهش تولید بی سابقه از ماه آگوست تاکنون صورت نگرفته است و این بدان معناست که آنها به احتمال زیاد رقم کاهش تولید را تا ماه دسامبر به 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

نوآک گفت: «نگاه می کنیم که اوضاع چگونه پیش خواهد رفت، داده های فنی و آمار در ماه ژوئن چگونه خواهد بود. سپس، کمیته فنی تحت نظارت اوپک، میزان پایبندی، وضعیت بازار و پیش بینی ها را تحلیل خواهد کرد.»

وی اضافه کرد هیچ تصمیمی در مورد هرگونه تغییرات احتمالی در توافق میان اعضای اوپک و تولیدکنندگان دیگر گرفته نشده است.

نوآک همچنین گفت سرمایه گذاری در صنعت انرژی جهان در سال جاری میلادی به یک سوم کاهش می یابد و افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا می تواند به تقاضا (برای سوخت و نفت) خسارت بزند.

وزیر انرژی روسیه اعلام کرد تولید نفت این کشور در ماه ژوئن به 9.32 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است درحالی که این رقم در ماه می برابر با 9.39 میلیون بشکه در روز بوده است.

در نتیجه، رقم تولید روسیه در ماه ژوئن به سهمیه این کشور در توافق اوپک پلاس نزدیک شده است.

به گزارش فارس، این درحالی است که بانک گلدمن ساکز اعلام کرده که تقاضا برای نفت خام در سال 2022 به رقم قبل از شیوع ویروس کرونا برخواهد گشت.

این بانک آمریکایی تاکید کرده است که افزایش رفت و آمدها، حمل و نقل‌ها، و در کنار آن تلاش دولت‌ها برای بهبود وضعیت اقتصادی در زمینه هزینه زیرساخت‌ها می‌تواند تقاضا برای طلای سیاه را در سال 2022 به شرایط قبل از شیوع کرونا برگرداند.

بنا بر اعلام این بانک، تقاضا برای نفت در سال جاری 8 درصد کاهش می یابد که این رقم در سال 2021 به میزان 6 درصد تقویت می‌شود و در سال 2022 به سطح قبل از همه گیر شدن کرونا برخواهد گشت.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول