اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معاون داروی علوم پزشکی کرمانشاه: کمبودی در تامین داروی کرونا نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: کمبود دارویی در پروتکل درمان بیماران کرونا که وزارت بهداشت تعریف کرده، برای بیماران کرونایی استان نداریم.

معاون داروی علوم پزشکی کرمانشاه: کمبودی در تامین داروی کرونا نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، قباد محمدی امروز در جمع اصحاب رسانه در توضیح کمبود برخی از داروهای وارداتی، اظهار داشت: به دلیل تحریم‌ها که به کشور تحمیل شده یک‌سری کمبود وجود داشته که با مدیریت خوب سازمان غذا و دارو و مسؤولان کشوری کمترین آسیب را این راستا دیده‌ایم.

وی مشکل ترانزیتی دارو را با توجه با شرایط کرونایی و محدود شدن پروازها و سفرها را از دیگر عوامل موثر در کمبود داروهای وارداتی دانست، افزود: با شیوع کرونا برخی از پروازها و سفرهای ترانزیت دارو با تعویق مواجه شده و برخی از محموله‌ها که باید وارد می‌شد با تاخیر وارد شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عامل دیگر درباره کمبود داروهای وارداتی را سیاست خود وزارت بهداشت دانست و گفت: سیاست وزارت بهداشت حمایت از تولید داخل است از این رو داروهایی که مشابه تولید داخل را دارند، وارد نمی‌کند.

محمدی اضافه کرد: همه داروهایی که تولید داخل دارند رفع واردات نشده‌اند، داروهای حساس با وجود تولید داخل واردات داریم، ولی در مابقی ‌داروهایی که بسیار خاص نیست، وارد نمی‌شود.

وی در خصوص وضعیت استان به لحاظ داروهای کرونایی، گفت: از زمان آغاز شیوع کرونا شروع به ذخیره دارویی کردیم خوشبختانه در طول این پنج ماهه تاکنون دچار کمبود دارویی که در پروتکل‌های درمانی بیماران کرونا وزارت بهداشت اعلام شده، برای بیماران کرونایی استان نداشته‌ایم.

محمدی خاطرنشان کرد: تمام داروها پروتکل تعریف شده را داریم و در اختیار بیمارستان‌ها قرار داده‌ایم،برخی از داروها نیز در داروخانه‌های خصوصی توزیع می‌شود.

وی در توضیح کاهش پی در پی اقلام تحت پوشش بیمه نیز، گفت: سیاست‌های بیمه‌ای مربوط به خود سازمان‌های بیمه‌گر است به‌طوریکه سیاست‌ها را سالانه تغییر می‌دهند یک سری داروها را از پوشش خارج و عده‌ای را پوشش بیمه‌ای می‌دهند.

محمدی در پایان به عدم پرداخت به موقع پول بیمه‌ها به داروخانه‌ها اشاره و بیان کرد: اقتصاد دارو در تامین و کیفیت دارو تاثیر می‌گذارد، مشکل اقتصاد دارو و نقدیندگی است اگر سازمان بیمه‌گر پول را به موقع به داروخانه ‌ها برسانند، هم تامین به موقع صورت می‌گیرد هم کیفیت بالا خواهد بود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول