اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

باغداران و کشاورزان برای جلوگیری از حریق با آتش نشانی همکاری کنند

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین از کشاورزان و باغداران خواست برای جلوگیری از ایجاد حریق در باغ‌ها، مزارع و گندمزارها، نکات ایمنی را رعایت کرده و در از بین بردن خطر حریق با آتش نشانی همکاری کنند.

باغداران و کشاورزان برای جلوگیری از حریق با آتش نشانی همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قدیر موسی خانی سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ضمن تشکر از مشارکت برخی باغداران و کشاورزان در پیشگیری از حریق در باغات، مزارع و گندمزارها، عنوان کرد: درخواست می‌کنیم تمامی باغداران و کشاورزان و گردشگران در راستای کاهش تعداد اینگونه حریق‌ها مشارکت داشته باشند.

موسی خانی ادامه داد: اکثر کشاورزان و باغداران با شخم زدن زمین‌ها، ایجاد راه امن در کنار باغات و مزارع خود در کاهش ایجاد حریق مشارکت خوبی داشته‌اند و این مشارکت باعث حفظ سرمایه‌های آنان می‌شود.

وی افزود: باغداران نیز  هنگام ایجاد حریق در باغات همراه آتش نشانان در اطفای حریق مشارکت دارند که این موضوع نیز قابل تقدیر است، اما متأسفانه هنوز در کنار بسیاری از باغات، زمین‌ها و گندمزارها، علفزارهای هرز وجود دارد و اقدامی برای از بین بردن خطر آن نشده است که این نیز می‌تواند باعث بوجود آمدن خسارات دیگر شود.

موسی خانی افزود: با برگزاری جلسات مختلف و هماهنگی‌های انجام شده در شهرداری قزوین، تلاش شده تا از بروز خسارت به باغستان سنتی جلوگیری شود و ازاین رو سازمان‌های باغستان، پسماند و پارک‌ها در از بین بردن علف‌های هرز و ایمن سازی باغ‌ها و فضای سبز اقدامات موثر و خوبی انجام دادند که همچنان ادامه دارد.

این مسؤول با بیان اینکه گرم شدن هوا یکی از عوامل اینگونه آتش سوزی‌ها است اظهار کرد: متأسفانه گزارش‌ها نشان داده که خطای انسانی دلیل عمده آتش سوزی‌ها بوده است.

وی ادامه داد پرتاب ته سیگار در بوته و علفزار ایجاد شعله، از بین بردن علف‌های هرز به روش سوزاندن، آتش زدن ته مانده محصولات و رها کردن بطری های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهم‌ترین عواملی هستند که به گسترش آتش در محیط زیست دامن می زند.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: از ابتدای سال  و در مدت 100 روز تعداد  745 مورد عملیات اطفاء حریق مربوط به علف، علفزار، باغ و خرمن توسط آتش نشانان قزوینی در سطح شهر و باغ‌های سنتی برخی از نقاط استان انجام شده که آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود.

موسی خانی در ادامه با اشاره به اینکه لازم است همه باغداران و اصنافی که در مجاورت مراتع و زمین های غیر محصور استقرار دارند به منظور جلوگیری از سرایت آتش سوزی‌های احتمالی و بروز خسارات مالی، نسبت به علف زنی و ایجاد مانع در مرز بین باغات و اطراف محل کسب خود اقدام کنند، ادامه داد: برخی از کشاورزان و باغداران برای از بین بردن علف های هرز و اقدام به سوزاندن شاخه های هرس شده، آنها را آتش میزنندکه همین موضوع سبب گسترش آتش در دل طبیعت می شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول