اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

درخشش اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان در پویش کشوری با کتاب در خانه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با معرفی برگزیدگان گیلانی پویش «با کتاب در خانه» گفت: از میان بیش از ۲۰۰ اثر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی، اسامی ۶۰ نفر به‌عنوان برگزیده در سه رده سنی پیش‌دبستان، دبستان و متوسطه انتخاب و حضور اعضای کتابخانه‌های گیلان در آن درخشان بود.

درخشش اعضای کتابخانه‌های عمومی گیلان در پویش کشوری با کتاب در خانه

پریسا کرمی دقایق پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، با اشاره به نخستین دوره پویش کشوری «با کتاب در خانه» به مناسبت آخرین نوروز قرن حاضر، اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش‌آمده در اثر شیوع ویروس کووید ۱۹ و آخرین نوروز قرن حاضر طرح «با کتاب در خانه» از سوی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی فرهنگی و کتاب‌خوانی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فروردین لغایت ۱۲ اردیبهشت‌ماه سال جاری در سراسر کشور فعالیت کرد.

وی  هدف  اجرای طرح «با کتاب در خانه» را  استفاده مناسب از اوقات فراغت به وجود آمده به‌واسطه قرنطینه خانگی کودکان و نوجوانان در زمان شیوع بیماری کرونا دانست و افزود: بهره بردن از امکانات موجود در فضاهای مجازی برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی، تشویق کودکان و نوجوانان به گفت‌وگو پیرامون کتاب‌های مطالعه شده و گسترش بهداشت در فضاهای فردی و اجتماعی از دیگر اهداف مهم اجرای طرح مذکور است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان  با بیان اینکه  کودکان و نوجوانان سراسر ایران در کلیپ‌های کوتاه دودقیقه‌ای به معرفی کتاب‌های خوانده‌شده خود در شبکه‌های اجتماعی ‌پرداخته و به دبیرخانه این پویش ارسال کردند، تصریح کرد: هیئت‌داوران این پویش کشوری، پس از چند مرحله داوری و بازبینی تمام آثار رسیده به دبیرخانه پویش را بررسی و آثار برگزیده را اعلام کردند.

کرمی با اشاره به شاخص‌های داوری هیئت‌داوران در انتخاب آثار برگزیده، افزود: در ارزیابی آثار ارسال‌شده، شاخص‌هایی همچون خلاقیت و نوآوری، استفاده از کتاب مناسب و متناسب با رده سنی و حفظ زمان‌بندی موردتوجه قرار گرفت.

وی با تأکید بر اینکه بیش از دویست اثر به مرحله نیمه‌نهایی راه‌یافته است، گفت: از میان بیش از ۲۰۰ اثر راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی، اسامی ۶۰ نفر به‌عنوان برگزیده در سه رده سنی پیش‌دبستان، دبستان و متوسطه انتخاب و اعلام شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با معرفی برگزیدگان گیلانی پویش «با کتاب در خانه» تصریح کرد: بر اساس اعلام دبیرخانه نخستین دوره پویش «با کتاب در خانه» از میان ۶۰ اثر برگزیده، آنیسا شهبازی، عضو کتابخانه عمومی خاتم‌الانبیاء (ص) رشت، مبارکه خداپرست عضو کتابخانه عمومی میرزا کوچک جنگلی گوراب زرمیخ شهرستان صومعه‌سرا و ابوالفضل گلعلی دلیجانی عضو کتابخانه عمومی شهید نورانی کلاچای رودسر با کسب امتیازات لازم در بین نفرات برتر این پویش کتاب‌خوانی قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان گیلان پیش‌ازاین نیز در  جشنواره‌ها و پویش‌های مختلف کشوری  خوش درخشیدند، گفت: کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان، در جشنواره‌های مختلفی چون «پوپک دانا»، «مروجان کتاب و کتاب‌خوانی» در کشور حائز رتبه‌های برتر شده‌اند.

به گزارش فارس، آنیسا شهبازی، مبارکه خداپرست و ابوالفضل گلعلی دلیجانی از اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا و رودسر در نخستین دوره پویش کشوری «با کتاب در خانه» از میان بیش از 200 اثر راه‌یافته به مرحله نهایی، برگزیده این پویش کتاب‌خوانی کشوری شدند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول