اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضبط ۲۱۷ تن فرآورده‌ دامی غیرقابل مصرف در همدان

مدیرکل دامپزشکی استان همدان از ضبط ۲۱۷ تن فرآورده‌ دامی غیر قابل مصرف در همدان خبر داد.

ضبط ۲۱۷ تن فرآورده‌ دامی غیرقابل مصرف در همدان

محمودرضا رسولی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره اقدامات اداره دامپزشکی استان همدان در سه ماهه امسال اظهار کرد: واکسیناسیون، پیشگیری و کنترل بیماری‌های واگیر دامی و قابل انتقال از جمله موضوعات مورد توجه در این مدت بوده است.

وی از مایه‌کوبی ۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۴۵۳ نوبت سردام علیه بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک خبر داد و گفت: مایه‌کوبی دام علیه بیماری شاربن، تیلربوز، تب برفکی، آبله، آنتروتوکسمی، قانقرایا، آگالاکسی و لمپیاسکین، اکتیما، PPR و بروسلوز(تب مالت) در دستور کار بوده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به اینکه عملیات خونگیری و توبرکولیناسیون علیه دو بیماری سل و بروسلوز انجام شد خاطرنشان کرد: در ۳ هزار و ۷۶۹ رأس گاو و گوسفند خونگیری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در راستای مبارزه با سل گاوی ۵ هزار و یک رأس دام زیر تست توبرکولین قرار گرفتند، در ادامه به کنترل و بازرسی بهداشتی لاشه‌های گوشت در کشتارگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: در راستای بازرسی از لاشه‌های گوشت گاو، گوساله، گوسفند و بز، ۲۴ هزار ۳۴۵ لاشه یعنی یک هزار و ۶۴۶ تن بازدید شد.

رسولی تصریح کرد: مقدار ۱۸ هزار و ۵۵۱ کیلوگرم یعنی ۱۹ تن از لاشه‌های بازدید شده ضبط و معدوم شده که میزان ضبطی ۱.۱۳ درصد بوده است.

وی با اشاره به کنترل و بازرسی کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان گفت: ۳ میلیون و ۹۸۳ هزار و ۵۵۳ قطعه یعنی ۷ هزار و ۹۷۶ تن طیور بازرسی شده که ۸۵ هزار و ۶۸ قطعه یعنی ۱۲۸ تن طیور غیر قابل مصرف بوده و ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان میزان ضبطی را ۱.۶ درصد عنوان کرد و در ادامه از واکسیناسیون علیه بیماری هاری در ۳ هزار و ۸۲۰ قلاده سگ گله و صاحب‌دار خبر داد.

وی با بیان اینکه کنترل، بازرسی و نظارت بر مواد خام دامی در سطح استان نیز در این مدت مورد توجه قرار گرفته است، به بازرسی از واحدهای توزیع، نگهداری، بسته‌بندی و عرضه فرآورده‌های خام دامی در استان اشاره کرد و گفت: ۲۹ هزار و ۷۰۸ مورد اماکن بازدید شده که ۷۰ هزار و ۴۷۷ کیلوگرم از فرآورده‌های بازرسی شده غیر قابل مصرف بوده و ضبط شده است.

رسولی در مجموع از ضبط ۲۱۷ تن مواد خام دامی غیرقابل مصرف در استان خبر داد و گفت: ۲۴۵ واحد متخلف به مراجع قضایی ارجاع شدند.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول