اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

تکرار مقام نهمی کاروان ایران نشان‌دهنده توسعه پایدار ورزش در آموزش عالی کشور است

سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، تکرار مقام نهمی کاروان ایران را نشان‌دهنده‌ توسعه پایدار ورزش در آموزش عالی کشور دانست.

تکرار مقام نهمی کاروان ایران نشان‌دهنده توسعه پایدار ورزش در آموزش عالی کشور است

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، محمد حسین علیزاده، سرپرست فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، در آیین تجلیل از قهرمانان، مدال‌آوران و دست‌اندرکاران رویدادهای بین‌المللی ورزش دانشجویان در سال ۱۳۹۸، که صبح امروز (شنبه) با حضور منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس سازمان امور دانشجویان، مسئولان وزارت ورزش و جوانان و دانشجویان ورزشکار مدال‌آور در عرصه‌های جهانی در سالن همایش شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، تکرار مقام نهمی کاروان ایران را نشان‌دهنده‌ توسعه پایدار ورزش در آموزش عالی کشور دانست.

علیزاده ضمن تشکر و قدردانی از ورزشکاران، مدال‌آوران و دست‌اندرکاران رویدادهای بین‌المللی ورزش دانشجویان گفت: در این دوره ورزشکاران دانشجوی ما در رشته‌های تکواندو، تیراندازی و تیرو کمان و کاراته مقام های مختلفی را به دست آوردند و آرمین هادی‌پور دانشجوی ورزشکار نیز عنوان برترین ورزشکار دهه اخیر فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی را به دست آورد.

وی افزود: در این راه سازمان‌ها و ارگان‌های بسیاری ما را یاری کردند که از آن جمله وزارت ورزش و جوانان بود که در مواقع مختلف نهایت همکاری را با کاروان دانشجویی ما داشتند و همچنین کمیته ملی المپیک همه گونه همکاری و امکانات را در اختیارمان قرار دادند و قرار گرفتن دانشجویان ورزشکار کشورمان در تقویم رسمی فعالیت‌های ورزشی کشور و استفاده از امکانات و اردوها همه باعث شد این دستاورد ملی امکان‌پذیر شود.

علیزاده با اشاره به حضور پررنگ ورزشکاران دانشجو در ورزش‌های همگانی گفت: انشالله به‌زودی با پروژه المپیاد ملی با تمام توان خود در صحنه ورزش کشور شرکت خواهیم کرد و یکی از فعالیت‌های فدراسیون، پایش ۳۰ هزار دانشجو از جهت سلامت بود و برای دسترسی دانشجویان، پروژه‌های زود بازده شکل گرفت که در سال گذشته ۵۰ میلیارد در این زمینه سرمایه گذاری شد که ۱۷ میلیارد تومان توسط بخش عمرانی جهت تهیه ۵ استخر، ۶ سالن چند منظوره و پروژه‌های چمن مصنوعی و کفپوش روباز صرف شد.

وی در ادامه افزود: از قبل از اعزام تیم به یونیورسیاد، ستادی شکل گرفت و سازمان‌ها، دستگاه‌ها و رسانه‌ها با این ستاد همکاری کردند و قبل از آن مسابقات انتخابی دانشجویان در همه دانشگاه‌ها صورت گرفت و تیم ۱۳ تیر ماه سال گذشته عازم ناپل ایتالیا شد و با اینکه تعداد دانشجویان اعزامی نسبت به دوره قبل تقریباً نصف شده بود ولی باز هم از هر دو ورزشکار کشورمان، یک نفر موفق به دریافت مدال شد و دانشجویان دختر ورزشکار با ۴۵ درصد حضور به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردند.

درادامه نشست صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن تشکر و قدردانی ویژه از وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان و مجموعه وزارت علوم گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پیش قراولان حرکت‌های ورزشی در متن جامعه هستند.

وی گفت: اولین ویژگی ورزش، انسجام بخشی آن است که همه مردم جدا از زبان، جغرافیا، رنگ پوست و فرهنگ به طور منسجم در کنار هم قرار می‌گیرند و دومین ویژگی ورزش غرورآفرینی و هویت‌بخشی ورزش است که باعث احساس غرور و سربلندی در جوان ایرانی می‌شود.

صالحی امیری به انسان ساز بودن ورزش تاکید کرد و افزود: ورزشی امری نشاط‌آور است و ورزشکاران انسان‌های بزرگی هستند که در همه اتفاقات در کنار مردم حضور دارند و نقش ورزش همین انسان‌ساز بودن و تربیت افراد بافضیلت و اخلاق‌مدار است که وزارت علوم در هر دو شاخه تربیت انسان آگاه و انسان با فضیلت منشا تحول است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید به وضعیت فعلی جامعه از حیث کرونا گفت: باید با برنامه‌ریزی و همکاری همه نهادهای ورزشی تلاش کنیم در این دوران کرونا هم ورزش را در جامعه داشته باشیم و ورزشکاران ما در کنار توجه به کسب مقام به صعود از سکوی قهرمانی به سکوهای پهلوانی هم توجه نمایند.

گفتنی است در این دور از رقابت‌ها که در شهر ناپل ایتالیا برگزار شد، ۱۲۸ کشور در ۱۸ رشته ورزشی و در مجموع ۸۵۰۰ ورزشکار و مربی و سرپرست از سراسر دنیا شرکت داشتند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول