اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جامعه کارگری و معضل افزایش هزینه با اجباری شدن استفاده از ماسک

اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی باعث افزایش هزینه‌های زندگی اقشار کم دارآمد کشور می‌شود که برای دستیابی به نتایج مطلوب ساز و کار دریافت رایگان ماسک برای این قشر فراهم شود.

جامعه کارگری و معضل افزایش هزینه با اجباری شدن استفاده از ماسک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری،بحث اجباری شدن استفاده از ماسک در اماکن عمومی یکی از مباحثی است که این روزها به صورت جدی مطرح است.

استفاده از ماسک برای حضور در ادارات اجباری شده و به همین منظور مشکلاتی برای افرادی که حتی توانایی تامین خرید ماسک را ندارند ایجاد می‌کند.

قیمت ماسک معمولی ۲ هزار و ۸۰۰ تا ۳ هزار تومان تعین شده است و به طور میانگین یک خانواده چهار نفره کارگری به طور متوسط اگر بخواهد یک ماسک در روز استفاده کند ماهانه حدود ۳۰۰ هزار تومان به هزینه زندگی‌اش اضافه می‌شود.

این مشکل را تعمیم بدهیم به کارگران سر چهاراه‌ها که ممکن هست هر روز نتوانند مشغول کار شوند و معضلی با عنوان تامین هزینه معیشتی زندگی را در شرایط سخت کرونایی دارند که انتظار است متولیان امر نسبت به درک این حساسیت‌ها اقدام کنند.

در همین ارتباط گفت‌وگویی کردیم با سید هادی ساداتی رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران، اظهار کرد: بنده در بازار ماسک‌های با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۸۰۰ سراغ ندارم، کمترین قیمت تعین شده برای ماسک ۳ هزار تومان به بالا است.

وی اضافه کرد: بنده خودم امروز برای تهیه سه عدد ماسک ۱۰ هزار تومان پرداخت کردم، این هزینه برای خانواده چهار نفره بیشتر از ۱۰ هزار تومان است و بالطبع هزینه‌های زندگی خانواده‌ها به ویژه جامعه کارگری را افزایش می‌دهد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با اعلام اینکه استفاده اجباری از ماسک بسیار خوب است و بنده هم از اقشار مختلف جامعه کارگری درخواست می‌کنم که نسبت به استفاده از ماسک در اجتماعاتی که حضور دارند اقدام کنند، افزود: اما آیا قشر کارگر با توجه به دغدغه‌های مالی که دارد می‌تواند ماهانه ۳۰۰ هزار تومان یا حتی بیشتر برای خرید ماسک اختصاص دهد؟

وی ادامه داد: انتظار است که دولت تدابیر اتخاذ کند که ماسک را در اختیار جامعه کارگری قرار دهد به صورتی که خیلی در حق کارگران بار مالی وارد نشود.

ساداتی با اعلام اینکه هزینه تولید یک ماسک واقعا ۳ هزار تومان نیست، گفت: دلیل تعین این قیمت چه عواملی است بنده بنا ندارم درباره آن صحبت کنم.

وی ادامه داد: جامعه کارگری برای تامین معیشتی خودشان با چالش مواجه هستند و سفره بسیاری از خانواده‌های کارگری خالی است، با توجه به اجباری شدن آن از سوی دولت انتظار است که متولیان امر تدابیری در این ارتباط اتخاذ کنند.

 

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران، ادامه داد: بنده هم بنا داریم که این موضوع را کارگروه‌های بهداشت و درمان استان مازندران پیگیری کنم اما بعید می‌دانم که بحث تامین ماسک برای اقشار کم درآمد عملیاتی شود در راس امور دولت باید نسبت به تامین ماسک اقدام کند.

وی ادامه داد: اینکه ستاد مقابله با کرونا استفاده از ماسک را اجباری می‌کند اقدام بسیار خوبی است اما جامعه کارگری نیاز به حمایت‌های بیشتر در این دوران دارد.

به گزارش فارس، انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران تاکنون نسبت به تحت پوشش قراردادن ۵۰ هزار کارگر اقدام کرده است و حدود ۷۰ هزار کارگر در استان مازندران در این مجموعه تاکنون ساماندهی شدند.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول