اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تجهیز کتابخانه‌ها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه ویژه به کتابخانه‌های عمومی و تجهیز این مراکز فرهنگی، نقش مهمی در افزایش آگاهی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

تجهیز کتابخانه‌ها نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر کریمی ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی ضمن تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی، خواستار پیگیری جدی مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و وضعیت معیشتی کتابداران شد.

وی افزود: به‌منظور جذب اعتبار ملی برای اتمام پروژه کتابخانه مرکزی استان نیاز به پیگیری‌های جدی‌تر است.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد به منظور بررسی مسائل کتابخانه‌های عمومی، مشکلات کتابداران و پروژه کتابخانه مرکزی، جلسه مشترکی با حضور مسئولین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و مجمع نمایندگان استان مرکزی برگزار شود و مقرر شد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان پیگیری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

وی اضافه کرد: توجه ویژه به کتابخانه‌های عمومی و تجهیز این مراکز فرهنگی، نقش مهمی در افزایش آگاهی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این دیدار ضمن اشاره به وضعیت معیشتی و حقوقی کتابداران، به ارائه گزارش مختصری از آخرین وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان پرداخت و گفت: در سطح استان مرکزی ۷۸ باب کتابخانه عمومی داریم که از این تعداد ۷۳ باب کتابخانه عمومی نهادی و ۵ باب کتابخانه عمومی مشارکتی است.

مهدی ثامنی با اشاره به بازدید مسئولان ارشد استان از پروژه کتابخانه مرکزی شهر اراک گفت: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی از سال ۹۳ در زمینی به مساحت ۶ هزار و ۲۰۰ مترمربع، با ۱۸ هزار و ۸۵۰ مترمربع زیربنا در هفت‌طبقه آغاز شده است و نیاز به همکاری مسئولان استان جهت تکمیل و افتتاح این مجموعه بزرگ فرهنگی است.

وی ادامه داد: این پروژه فرهنگی شامل بخش‌های فاخری همچون سالن‌های مطالعه، مخزن، تالار مفاخر، بخش پژوهش، بخش کودک و نوجوان و... است و امیدواریم با تخصیص به‌موقع منابع مالی در آینده‌ای بسیار نزدیک به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابداران استان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، فعالیت‌های فرهنگی ترویجی کتابخانه‌های عمومی در بستر فضای مجازی در جریان است و مسابقات کتاب‌خوانی از جمله دهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، نشست‌های کتاب‌خوان، محفل‌های ادبی، کارگاه‌های آموزشی و ... در حال برگزاری و اجراست که با استقبال مخاطبین و اعضای کتابخانه‌های عمومی همراه بوده است.

ثامنی به رویکرد کتابخانه‌های عمومی با توجه به پیشرفت‌های علم و تکنولوژی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم در خصوص دستیابی به روش‌های نوین و اجرای آن در کتابخانه‌های عمومی برای دسترسی آسان و بهتر مخاطبین در دست بررسی و اقدام است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول