اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تشنه‌لبان ساحل تا پایان سال سیراب می‌شوند/ ساخت مدرن‌ترین تصفیه‌خانه کشور در چادگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پایان درباره تاریخ تکمیل پروژه‌های مربوط به آب در چادگان گفت: با انتخاب پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه آب روستاهای سینه‌کوه تا ۴۵ روز آینده، سعی داریم تا پایان سال آب را به روستاهای سینه‌کوه برسانیم؛ همچنین برای سایر روستاهای این شهرستان نیز برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم.

تشنه‌لبان ساحل تا پایان سال سیراب می‌شوند/ ساخت مدرن‌ترین تصفیه‌خانه کشور در چادگان

هاشم امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون آخرین وضعیت مشکلات آب و فاضلاب در شهرستان چادگان اظهار داشت: در خصوص تأمین آب پایدار برای شهرهای غرب استان اصفهان، شرکت آب منطقه‌ای تعریف کرده که تمامی شهرهای فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین‌میاندشت از این موضوع منتفع خواهند شد که این موضوع از سوی نماینده مجلس این حوزه انتخابیه و همچنین شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان پیگیری شده و تخصیص آب آن نیز گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان ادامه داد: در بحث آب روستاها به ویژه آب روستاهای سینه‌کوه نیز، بخشی از لوله‌گذاری خط انتقال آن انجام شده و اعتباری بیش از ۲۲ میلیارد ریال برای آن تخصیص داده‌ایم؛ در بحث تصفیه‌خانه این ۵ روستا نیز تا ۴۵ روز آینده پیمانکار آن را مشخص خواهیم کرد و ویژگی این تصفیه‌خانه نیز پکیج بودن آن است و نیازی به سازه‌های بتنی ندارد تا عمل تصفیه آب شرب این ۵ روستا را برعهده بگیرد.

وی تصریح کرد: بر اساس دستور استاندار اصفهان، روز دوشنبه نیز با حضور از دوتن از معاونان شرکت آبفای استان، موضوع تصفیه‌خانه آب و فاضلاب چادگان که بسیار پیشرفته و بی‌نظیر در کشور خواهد بود بررسی خواهد شد؛ در این تصفیه‌خانه عمل پایش آب و فاضلاب همزمان باهم انجام خواهد شد و به این صورت که همزمان فاضلاب به پس‌آب تبدیل می‌شود، این پس‌آب هم تبدیل به آب کنیم که کار بسیار بزرگی خواهد بود.

امینی ادامه داد: همچنین روز دوشنبه موضوع آب روستاهای شهرستان با حضور مسؤولان استانداری و آبفای استان در فرمانداری چادگان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درباره میزان پیشرفت پروژه فاضلاب چادگان گفت: عملیات لوله‌گذاری فاضلاب شهر چادگان حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و پروژه تصفیه‌خانه نیز در فاز یک ۶۵ درصد پیشرفت داشته است که تا پایان آبان‌ماه فاز یک آن به پایان برسد و پس از آن وارد تکمیل مرحله الکترومکانیکال شویم که بسیار خوش‌بین هستیم یکی از مدرن‌ترین تصفیه‌خانه‌های کشور که فاضلاب را به آب تقریبا قابل شرب تبدیل می‌کند در چادگان احداث شود.

وی گفت: اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه فاضلاب چادگان نیاز است که در حال تامین اعتبار برای تکمیل این پروژه هستیم.

امینی در پایان درباره تاریخ تکمیل پروژه‌های مربوط به آب در چادگان گفت: با انتخاب پیمانکار پروژه تصفیه‌خانه آب روستاهای سینه‌کوه تا ۴۵ روز آینده، سعی داریم تا پایان سال آب را به روستاهای سینه‌کوه برسانیم؛ همچنین برای سایر روستاهای این شهرستان نیز برنامه‌هایی تدوین کرده‌ایم.

انتهای پیام/63086/ج/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول