اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

رسیدن به عدالت اقتصادی از اهداف هوشمندسازی نظام مالیاتی است/ لزوم حمایت از بخش تولید

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان گفت: هوشمندسازی نظام مالیاتی سبب تحولات اساسی در نظام اقتصادی کشور است و از اهداف مهم آن کمک به برقراری عدالت اقتصادی است.

رسیدن به عدالت اقتصادی از اهداف هوشمندسازی نظام مالیاتی است/ لزوم حمایت از بخش تولید

حسن سجودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با معرفی و تشریح ابعاد هوشمندسازی نظام مالیاتی اظهار داشت: اجرای عدالت اجتماعی مستلزم رعایت عدالت اقتصادی است و مالیات یکی از مهمترین ابزارهای برقراری عدالت اقتصادی در جامعه است چرا که از یک طرف باعث کاهش فشار به اقشار کم درآمد شده و از سوی دیگر سبب می‌شود تا بودجه استان تامین شود.

وی اذعان کرد: وصول درست و با اصول مالیات، فشار روی تولید را کاهش می‌دهد و در این راستا نیازمند همکاری کلیه ادارات و نهادها از جمله خانه صنعت و معدن استان هستیم.

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان با اشاره به سال جهش تولید و لزوم حمایت از بخش تولید اظهار داشت: تمام سعی ما این است که در چهارچوب قانون، چرخ تولید را یاری دهیم.

سجودی اضافه کرد: کشور ساخته نمی‌شود مگر اینکه به تولید اهمیت دهیم چراکه با تولید داخلی است که هم وضعیت اشتغال حل می‌شود و هم وابستگی به نفت از بین می‌رود.

هوشمندسازی نظام مالیاتی گامی تعیین کننده در جلوگیری از فرار مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان کردستان اظهار داشت: هوشمندسازی نظام مالیاتی در جلوگیری از فرار مالیاتی بسیار تاثیرگذار و گامی تعیین کننده است و نظام بانکی کشور با مشارکت در هوشمندسازی نظام مالیاتی فرایند شفافیت مالی و اطلاعاتی را تسریع می‌نمایند.

سجودی خاطرنشان کرد: مالیات در حال حاضر موتور محرکه اقتصاد کشور است و بی‌شک تلاش برای هوشمندسازی نظام مالیاتی در عمل، عدالت مالیاتی را در پی دارد چراکه با دسترسی به اطلاعات مالی و ریزداده ‌ها، کلیه فعالیت‌های شغلی قابل رصد است و این به نفع اقشار با درآمد پایین است.

وصول 320 میلیارد ریال در سال 98 از محل شناسایی فرار مالیاتی در استان

مدیرکل امور مالیاتی استان اعلام کرد: سال گذشته 320 میلیارد ریال از محل معوقات مالیاتی ناشی از سوءاستفاده از کارت‌های بازرگانی وصول شده است.

سجودی با اشاره به ضرورت برخورد با پدیده فرار مالیاتی در استان تاکید کرد: وصول معوقات مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی و حساب‌های اجاره‌ای موجب کاهش فشار بر اقشار کم درآمد است.

وی با اشاره به اینکه رقم دقیقی از میزان فرار مالیاتی در استان وجود ندارد، بیان داشت: تا زمانی که اطلاعات مالی شفافی وجود نداشته باشد به آمار دقیق فرار مالیاتی دسترسی نداریم.

وی یادآور شد: شناسایی، پیگیری و وصول مالیات ناشی از فرار مالیاتی فرایند دشواری است که اداره امور مالیاتی نیازمند همکاری دیگر ادارات مرتبط است.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول