اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

آمار کرونا در استان ایلام را به مردم اعلام کنید

استاندار ایلام، گفت: در استان برای آگاهی بیشتر مردم، باید آمار اعلام شود تا مردم در جریان خطر جدی کرونا قرار گیرند.

آمار کرونا در استان ایلام را به مردم اعلام کنید

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، قاسم سلیمانی‌دشتکی استاندار ایلام، در نشست فوق‌العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا، گفت: تاکنون ۳ هزار و ۲۹۲ نفر در استان مبتلا و ۷۷ فوتی داشته ایم،که ظرف ۱۴ روز گذشته ۲۱ نفر به آمار فوتی‌های استان اضافه شده است؛ بنابراین، در استان برای آگاهی بیشتر مردم باید آمار اعلام شود تا مردم در جریان خطر جدی کرونا قرار گیرند.

وی افزود: یکی از الزامات امروز ستاد ملی کرونا را اعلام اسامی افراد مبتلا در ادارات و اجتماعات مربوطه است؛ که یکی از مشکلات در جامعه ما، این است که هنوز مردم بیماری را عیب می‌دانند و بیماری خود را پنهان می‌کنند؛ که این موضوع برای سلامت مردم بسیار خطرناک است. 

استاندار ایلام، گفت: بنابراین امروز مصوب می‌کنیم که درصورت ابتلای افراد بایست نسبت به آگاه سازی اداره و صنف مربوطه فوری اقدام شود که در غیر این صورت حتی برخورد قضایی خواهد شد چون اهمال کاری در این قضیه عواقب سختی به دنبال خواهد داشت.

الزام زدن ماسک توسط همه افراد جامعه

وی در ادامه بر الزام زدن ماسک توسط همه افراد جامعه تاکید کرد و افزود: زدن ماسک در مکان‌های عمومی و تجمعات و ادارات الزامی است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

سلیمانی‌دشتکی با تاکید بر این که به ارباب رجوع بدون ماسک، ارائه خدمت نمی‌شود و کارمند بدون ماسک غیبت می‌خورد، اضافه کرد: ادارات و متولیان امر ملزم هستند برای کارمندان خود اقلام بهداشتی چون ماسک و موارد ضدعفونی تهیه کنند.

رئیس ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان خواستار تعدیل فعالیت‌ها به طرق مجازی در ادارات شد و گفت: مدیران تا آنجا که می‌توانند امور خود را از طریق فضای مجازی، اینترنت و دورکاری انجام دهند و اگر کارمندانی در ادارات حضور دارند بایست نظارت کرد که به طور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

برخورد جدی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند

وی ادامه داد: در مکان‌های عمومی، سرویس‌های بهداشتی عمومی و رستوران‌ها و... با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند برخورد می‌شود.

سلیمانی‌دشتکی گفت: پیشنهاد شده است با توجه به اینکه در بانک‌های استان بالاترین مبتلا داشته‌ایم؛ خدمات بیشتر الکترونیکی و از راه دور انجام و سقف پرداخت‌ها به وسیله خودپردازها و اینترنت بیشتر شود.

استاندار ایلام در ادامه از دیگر محدودیت‌های مهم در استان ظرف یک هفته پیش رو گفت: دانشگاه‌ها، مدارس، سایر موسسات آموزشی، آموزشگاه دولتی، بخش خصوصی، کتابخانه‌ها و... همه ظرف یک هفته تعطیل هستند.

وی افزود: تا اطلاع ثانوی سینما، پارک، موزه‌ها، ورزشگاه‌ها، آرامستان‌ها، تالارهای پذیرایی و مراسمات، آرایشگاه‌های زنانه، مردانه و... تعطیل می‌شوند.

هر تجمع جمعیتی در مناطق قرمز ممنوع است

استاندار ایلام ادامه داد: تا اطلاع ثانوی مساجد و مصلی‌ها و هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، همایش‌ها، گردهمایی ادارات و هر تجمع جمعیتی در مناطق قرمز ممنوع است؛ تا اطلاع ثانوی ادارات، سازمان‌ها، نهادها و در هیچ مراسم جمعیتی شرکت نکنند.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: تا اطلاع ثانوی بازار، اصناف و مردم حاضر در بازار به طور کامل ملزم به رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زدن ماسک هستند و تخلف از این موضوع پیگرد قانونی دارند.

وی افزود: تا اطلاع ثانوی تمامی جلسات به صورت ویدئو کنفرانس است و تمامی نشست‌ها با تجمع جمعیت لغو می‌شود.

استاندار ایلام ادامه داد: درج تاریخ تشییع و مراسم اعلامیه‌ها در چاپخانه‌ها ممنوع می‌شود. 

سلیمانی‌دشتکی گفت: تمامی مصوبات از همین لحظه لازم‌الاجرا است و قصور از انجام هر یک از آن‌ها پیگرد قانونی دارد و کمیته نظارتی ستاد کرونا در اسرع وقت و به لحظه، بر نحوه اجرای مصوبات نظارت می‌کند.

انتهای پیام/ 9708

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول