اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عملکرد فعالیت‌های معدنی استان بسیار ضعیف است/ لزوم بهره‌برداری بهینه از معادن و صنایع قزوین

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین علی‌رغم معادن بسیاری که داراست، در زمینهٔ فعالیت‌های معدنی عملکرد بسیار ضعیفی دارد و لازم است در زمینهٔ بهره‌برداری از معادن در استان به شکل جامع و کامل عمل کنیم تا بتواینم تولید و اشتغال استان را رونق دهیم.

عملکرد فعالیت‌های معدنی استان بسیار ضعیف است/ لزوم بهره‌برداری بهینه از معادن و صنایع قزوین

لطف‌الله سیاهکلی، نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در قزوین در رابطه با وضعیت معادن گفت: معدن در همهٔ ایام، علی‌الخصوص در ایامی که فروش نفت نداریم، جایگزین بسیار خوبی برای نفت و رونق تولید است.

وی افزود: بسیاری از صنایع و فعالیت‌های تولیدی ما نیاز به مواد اولیه دارند؛ در کشور ما معدن به وفور یافت می‌شود و در استان قزوین نیز علی‌الخصوص در منطقهٔ طارم معادن بسیاری زیادی وجود دارند، اما شیوهٔ غلط واگذاری و بهره‌برداری، عدم توجه به ذینفعان به‌خصوص روستائیان و صاحبان نسق باعث شده ما در حوزهٔ معدن بسیار ضعیف عمل کنیم.

سیاهکلی ادامه داد: در استان قزوین فعالیت معدنی ما تقریباً نزدیک به صفر است و عملکرد بسیار ضعیفی در این زمینه داریم، بنابراین لازم است در زمینهٔ بهره‌برداری از معادن به شکل جامع و کامل عمل کنیم و همهٔ ذینفعان را در نظر بگیریم تا بتوانیم تولید و اشتغال را رونق دهیم.

نمایندهٔ مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در این مدت کوتاه که از دورهٔ نمایندگی بنده می‌گذرد، به معادن بسیاری سرکشی کرده‌ایم، با صاحبان معادن و مردم منطقه صحبت کرده‌ایم و کمیته‌هایی برای رفع موانع این کار تعریف کرده‌ایم؛ در زمینهٔ این مسئله نیاز به برخی اصلاحات در قانون وجود دارد که در حال صحبت و پیگیری هستیم که اصلاحات قانونی آن در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

وی در ادامه اظهار کرد: ما باید معدن را به‌عنوان یک موضوع پیشران در زمینهٔ تولید، فرآوری و احصاء مواد متعدد جهت ارتقا و بهره‌مندی مردم از این امکانات بسیار جدی بگیریم و به آن توجه کنیم؛ لازم است به معدن‌کار، اکتشاف‌کننده، ذینفعان و نیز تولیدکنندگان توجه بیشتری شود، زیرا این‌ها به‌صورت زنجیره‌ای هستند و اگر به هر کدام از آن‌ها بی‌توجهی شود معدن و بهره‌برداری از آن لطمه می‌بیند.

این مسؤول در رابطه با صنایع استان عنوان کرد: طبق بررسی‌های به‌عمل آمده، در رابطه با شرکت‌هایی که در استان قزوین دچار مشکل هستند ما باید در گام نخست شرکت‌های نیمه‌تمام را به اتمام برسانیم و موانع شرکت هایی که تولیدشان کمتر از ظرفیت است را رفع کنیم و به شرکت‌هایی که دچار مشکل شده‌اند بپردازیم تا مشکلات آن‌ها را مرتفع کنیم.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر نخستین جلسهٔ کارگروه رفع موانع تولید در دورهٔ نمایندگی ما تشکیل شد و مشکل چند شرکت در آن بررسی و حل و فصل شد، مصوبات این کارگروه مصوبات ملی است و هر چیزی که در این کارگروه تصویب می‌شود همه ملزم به تمکین آن هستند و این قدرت بزرگی است.

سیاهکلی در پایان تأکید کرد: البته لازم است اصلاح کوچکی در قانون صنایع ایجاد شود که بررسی‌های آن انجام شده است که این اشکال رفع شود تا در زمینهٔ تولید در صنایع بهتر و مؤثرتر گام برداریم؛ ما باید باور داشته باشیم که می‌توانیم مشکلات صنایع را حل و فصل کنیم و آن‌ها را در سال جهش تولید به باروری برسانیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول