اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

کاربردهای لوله پلی اتیلن

لوله‌های پلی اتیلن با توجه به مزایا بسیار و کیفیت بالای خود کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند. کاربرد این لوله‌ها هر روز با توجه به پیشرفت در تولید گریدهای مختلف این لوله‌ها و مواد پلی اتیلن رو به گسترش است.

کاربردهای لوله پلی اتیلن

در زیر به برخی از کاربردهای عمومی لوله پلی اتیلن اشاره می‌کنیم : 

خطوط انتقال محصولات نفتی 
خطوط سیالات در فرآیندهای کارخانجات 
خطوط آب سرد برای واحدهای صنعتی (پالایشگاه‌ها، کارخانجات پتروشیمی و نیروگاه‌ها )
شبکه‌های اطفاء حریق لوله‌های آتشنشانی
خطوط اصلی پرفشار 
خطوط فاضلاب صنعتی 
لوله پلی اتیلن در کشاورزی
شبکه توزیع آب
خطوط انتقال آب با سختی بالا و انتقال آب دریا 
خطوط تزریق آب پرفشار
لوله لایروبی
قفس پرورش ماهی
خطوط تهویه مطبوع (HVAC)

[لوله پلی اتیلن تکجداره]

کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در پروژه‌های آبرسانی

لوله‌های پلی اتیلن یکی از پرکاربردترین انواع لوله‌ها در تاسیسات شهری و خطوط انتقال آب می‌باشد که در 50 سال گذشته این کاربرد بسیار افزایش یافته است لوله پلی‌اتیلن با توجه به عدم خوردگی و عدم رسوب گذاری می‌تواند هزینه‌های اجرا و تعمیر و نگهداری تاسیسات شهری را بسیار کاهش دهد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در انتقال فاضلاب و پساب‌ها

خوردگی، زنگ‌زدگی و آلودگی خاک از مهمترین دلائل جمع‌آوری آب و فاضلاب‌های صنعتی است. لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن با خواص ضد خوردگی و مقاومت در برابر انواع مواد شیمیائی راه حل مناسبی برای جمع آوری و انتقال سیالات فاضلابی است.

کاربرد لوله پلی اتیلن در سیستم آتشنشانی نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها

شرکت پارس اتیلن کیش با داشتن تجارب گرانقدری که در تامین لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن پروژه‌های آتش نشانی نیروگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌ها دارد می‌تواند به عنوان برترین تامین کننده لوله و اتصالات پلی اتیلن، به کلیه پیمانکاران و کارفرمایان مشاوره فنی نیز ارائه دهد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در لایروبی

لوله لایروبی پلی اتیلن از جدیدترین و آخرین کاربردهای متنوع لوله پلی اتیلن می‌باشد. لوله‌های پلی اتیلن به دلیل داشتن مزایای فراوان و مقاومت بالای مکانیکی و شیمیایی بهترین انتخاب برای سیستم‌های انتقال سیال در پروژه‌های لایروبی می‌باشد.

کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در آب دریا

از ابتدای دهه 1960 لوله‌های پلی اتیلنی به طور فزاینده‌ای جهت کاربردهای دریایی مورد استفاده قرار گرفته‌اند. تخلیه سیال، انتقال سیال از زیر رودخانه یا دریاچه و گرفتن آب شیرین و شور عمده‌ترین کاربردهای لوله‌های پلی اتیلن در دریا میباشند. علاوه بر کاربردهای اصلی ذکر شده ممکن است در مواردی همچون خطوط لوله موقت شناور روی سطح آب و نصب بر روی زمین‌های باتلاقی استفاده گردد.

کاربرد لوله و اتصالات پلی اتیلن در کاورینگ کابل و فیبر نوری

لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن پارس اتیلن کیش در کاورینگ کابل های برق , مخابرات و فیبرهای نوری باعث کاهش هزینه‌های اجرا و سرعت نصب و راه‌اندازی این خطوط می‌شود .با توجه به مزایای لوله و اتصالات پلی اتیلن پارس اتیلن کیش که در صفحات مختلف این سایت به آن اشاره شده است ،این انتخاب بهترین گزینه برای استفاده در کاورینگ کابل در پروژه‌های کوچک و بزرگ صنعتی می‌باشد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در گازرسانی

امروزه ، بیش از 90 ٪ از لوله‌های نصب شده برای توزیع صنعت گاز طبیعی در آمریکا و کانادا از لوله‌های پلی اتیلن ( پلیمری ) استفاده شده است، که 99 درصد از آنها از جنس پلی‌اتیلن می‌باشد . با توجه به مشخصات گازطبیعی استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در سیستم‌های انتقال گاز یکی از اولین کاربردهای این لوله در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی می‌باشد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در معدن

لوله و اتصالات پلی اتیلن در خطوط دوغاب، گودال و آبگیری معدن، حمل و نقل و آب , شستشوی ذغال سنگ و مواد شیمیایی در عملیات معدن استفاده می‌شود. لوله و اتصالات پلی اتیلن پارس اتیلن کیش در سخت‌ترین شرایط عملیاتی معادن سراسر ایران و منطقه کارایی خود را به اثبات رسانده است و کاربردهای معدنی و صنعتی برای لوله و اتصالات پلی اتیلن پارس اتیلن کیش تقریبا بی حد و حصر است و می‌توان جهت انتقال طیف وسیعی از سیالات و مواد شیمیایی از آنها استفاده کرد.

کاربرد لوله پلی اتیلن در راه‌آهن و قطار شهری

لوله‌های پلی اتیلن جایگاه خود را در صنعت راه‌آهن بدست آورده‌اند و دامنه‌ی کاربرد انواع لوله‌های پلی اتیلن به سرعت در حال افزایش می‌باشد. هر چند مزایای بالا تمام مزایای لوله‌های پلی اتیلن نمی‌باشد و عایق بودن لوله‌های پلی اتیلن در برابر جریان‌های ولگرد الکتریسته نیز از دیگر مزایای این لوله‌های می‌باشد که این لوله‌ها را به انتخابی ایده‌آل جهت پروژه‌های قطارهای برقی بدل کرده است.

کاربرد‌ لوله پلی اتیلن در محل‌های دفن زباله

امروزه محل‌های دفن بهداشتی زباله نیاز به مواد و مصالحی با عملکرد ثابت و بلند مدت دارند . پارس اتیلن کیش مجموعه کامل محصولاتی از انواع لوله‌های پلی اتیلن ( لوله تک‌جداره, لوله دوجداره, لوله زهکش, لوله‌های شیار‌دار) جهت استفاده در مناطق دفن زباله‌های بهداشتی تولید و ارائه می‌کند.

کاربرد لوله پلی اتیلن در کشاورزی

دوام و استحکام بالا, نصب آسان, کم هزینه بودن, عمر طولانی, سبک بودن, انعطاف پذیری, مقاوت در برابر اشعه نور خورشید, مقاومت در برابر خوردگی , بهداشتی بودن و غیر سمی بودن و تنوع بالا در سایز و اندازه,  تنها برخی از مزایای لوله‌های پلی اتیلن می‌باشد که کشاورزان و دست‌اندرکاران را به استفاده از لوله‌های پلی اتیلن ترغیب می‌کند. تقربیا در تمامی مزارع , و گلخانه‌های جهان , لوله‌های پلی اتیلن به شکلی مورد استفاده قرار گرفته است , از سایزهای بزرگ این لوله‌ها می‌توان در انتقال آب‌ پر فشار و در شبکه‌ی تقسیم آب استفاده نمودن و در نهایت برای آبیاری گیاهان و زمین‌های کشاورزی از سایز‌های کوچک و ریز استفاده نمود.

کاربرد لوله پلی اتیلن در زهکشی

زهکشی در کل برای جمع آوری و مدیریت آب‌های سطحی و زیر سطحی انجام می‌شود و در ساختار شهری ( بزرگراه‌ها, خیابان‌ها ,زمینهای ورزشی, پارکها , فضاهای سبز و معابر شهری ), زمین‌های کشاورزی و حتی حیاط خانه‌ها کاربرد دارد و باید جدی گرفته شود. با توجه به محلی که باید زهکشی انجام شود لوله , اتصالات و شیوه‌ی اجرای سیستم زهکشی متفاوت خواهد بود و لوله‌های مختلفی برای انجام آنها نیاز می‌باشد.

[لوله پلی اتیلن کاروگیت]

لوله پلی اتیلن در نیروگاه برق , نیروگاه هسته‌ای , نیروگاه بادی و نیروگاه خورشیدی

لوله پلی اتیلن با چگالی بالا   یک انتخاب ایده‌آل برای نیروگاه‌های برق و نیروگاه‌های هسته‌ای به شمار می‌آید. پلی اتیلن دارای مقاومت سایشی بسیار بالایی است. در حقیقت آزمایش‌های آزمایشگاهی اثبات کرده‌اند که لوله پلی اتیلن با چگالی بالا پمی‌توانند از 3 تا 5 برابر بیشتر لوله‌های فولادی عادی و یا با کیفیت بالا بیشتر دوام بیاورند.

کاربرد لوله پلی اتیلن در هوارسانی

هوارسانی و تهویه در ساختمان‌ها، پروژه‌های عمرانی و تونل‌ها امری ضروریست که باید بتوان آنها را سریع اجرا نمود و در سریع‌ترین زمان ممکن مکان آنها را عوض کرد و به طول آنها افزود و یا کم کرد و در انتهای پروژه خیلی سریع از محل پروژه جمع‌آوری کرد.

کاربرد لوله‌های پلی اتیلن در سیستم لوله کشی کشتی‌ها و صنایع دریایی

استفاده از لوله‌های پلی اتیلن در بخش‌های مختلف سیستم لوله‌کشی در ساخت و بازسازی کشتی‌ها، قایق‌های مسافرتی و تفریحی، ناوگان‌های دریایی، سازه‌های دریایی و سکوهای دریایی می‌تواند به بازدهی و بهره‌وری بالاتر از انتظار سیستم‌هایی منجر شود که جهت تکمیل آنها از لوله‌ و اتصالات پلی اتیلن استفاده شده است.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول