اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

شیعی: سفت و سخت پای استقلال فدراسیون هستیم/ در مورد اساسنامه هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: فیفا مخالفتی با قوانین داخلی کشورمان ندارد و ما هم دنبال تعلیق این فدراسیون نیستیم.

شیعی: سفت و سخت پای استقلال فدراسیون هستیم/ در مورد اساسنامه هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزای فارس، محمود شیعی درباره احتمال تعلیق فدراسیون فوتبال به دلیل مشکلات اساسنامه فدراسیون عنوان کرد: اصلا فدارسیون دوست ندارد تعلیق اتفاق بیفتد و در لحظه آخر تصمیم نهایی را می‌گیرد و آنچه که مصلحت فوتبال و کشور است اجرایی می‌کند. ما تاکنون در مورد اساسنامه به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و فکر می‌کنم امروز و فردا تصمیم نهایی گرفته خواهد شد و اساسنامه را برای فیفا ارسال می‌کنیم.

وی درباره اینکه اگر فیفا این بار هم از اساسنامه فدراسیون فوتبال ایراد بگیرد احتمال تعلیق بسیار جدی خواهد بود، گفت:‌من از این موضوع خبر ندارم و پس از اینکه به فدراسیون بروم جمع‌بندی موضوع را اعلام خواهیم کرد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اظهارات امیرمهدی علوی سخنگوی این فدراسیون مبنی بر اینکه تمام اعضای مجمع در جریان اصلاحات مربوط به اساسنامه هستند، گفت: برای اعضای مجمع قبلا نامه نوشته شده اما اینکه چه چیزی برگشته که آقایان درباره آن به جمع بندی رسیده‌اند اطلاعی ندارم. طبق تصمیم هیأت رئیسه مقرر شد پیش‌نویس اساسنامه برای اعضای مجمع ارسال شود. این کار هم انجام شده و نظر اعضای مجمع را گرفته‌ایم.

شیعی درباره بازگشت علی کفاشیان به فدراسیون فوتبال و نامه  نگاری برخی افراد برای جلوگیری از این اقدام توضیح داد: تا کنون جلسه هیأت رئیسه درباره این موضوع تشکیل نشده و در باره اینکه کفاشیان بازگردد یا برنگردد جمع‌بندی نشده است. نیاز داریم جلسه هیأت رئیسه تشکیل شود و پس از اخذ نظر مراجع ذیصلاح درباره آن تصمیم‌گیری کنیم.

وی گفت: باید اساسنامه زیر و رو شود اما تاکنون هیچ یک از اعضا نظر فردی نداده اند. باید ابتدا نظرات را جمع‌بندی کنیم و این موضوع هم با برگزاری جلسه هیأت رئیسه امکان پذیر خواهد بود.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره  اینکه فدراسیون فوتبال از سال 2018 اساسنامه کویت را به فیفا ارسال کرده، گفت:‌من که چنین چیزی به ذهن ندارم و ارسال اساسنامه فیفا وظیفه هیأت رئیسه نیست بلکه کمیته حقوقی و تدوین مقررات باید درباره آن تصمیم‌گیری کند.

شیعی درباره اینکه آیا در پیش نویس ارسالی برای اعضای مجمع ماهیت فدراسیون فوتبال به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی تعریف شده یا خیر، گفت:آنچه در هیأت رئیسه تصویب شد برای اعضای مجمع فرستادیم همین است.

وی درباره اینکه فیفا اعتقاد دارد با تعریف فدراسیون به عنوان نهاد عمومی غیردولتی احتمال دخالت دولت در فوتبال وجود دارد،‌گفت: ما باید صلاحیت کشور و شرایط نظام و کشور را در نظر بگیریم. فیفا به تمام قوانین داخلی و مملکتی احترام می‌گذارد و روی این مسائل حساس نیست اما باید جمع‌بندی کنیم تا اساسنامه خوبی از کار در بیاید. به هیچ وجه فدراسیون فوتبال مایل به تعلیق نیست و سفت و سخت روی استقلال فدراسیون فوتبال تا حدی که مصالح کشور حفظ شود، هستیم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا قرار است با هر برد تیم ملی فوتبال ایران 500 میلیون دلار به اسکوچیچ سرمربی این تیم پاداش تعلق گیرد، پاسخ داد: من چنین چیزی نشنیدم و تا جایی که از مبلغ قرارداد اسکوچیچ اطلاع دارم بعید می‌دانم چنین پاداشی برای هر برد به او تعلق بگیرد.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول